• Anonym (Hur göra??)

Gå vidare?

Vet inte hur jag ska ta mig ur detta.. För ett år sedan började jag chatta med en man via ett spel på mobilen, efter ett tag uppdagades det att han hade familj men det hade det inte så bra. Vi pratade om allt möjligt, fastnade för honom en aning. Han gick igenom en tuff period & de separerade och vi höll kontakten hela tiden. Jag stöttade honom så gott jag kunde och nu verkar han ha det ganska bra. Vi har fortfarande kontakt och jag vet att han gillar mig. Vi bor långt ifrån varann, han har barn och jag med, är singel. Vi har aldrig pratat irl.. En kompis till mig har ett konto på sidan badoo och hon hittade honom där, kändes asjobbigt, har förstått att den till viss del används av personer som bara är ute efter sex, eller? Jag vet inte vad jag ska göra, bara skita i allt & inte höra av mig mer? Jag fattar ju att han vill träffa ngn ny.... Samtidigt känns det svårt för mig att träffa honom, avstånd, jobb, barn allt... Känner mig ledsen Någon som kan säga något klokt?

• Svar på tråden Gå vidare?
  • LonelyWolf

Hej ts

Är det ett långt avstånd mellan er och ingen är intresserad av att flytta, då är det lika bra att släppa det. Att bara släppa det och inte höra av sig mer låter dumt. Det är bättre att  säga vad du känner och delge honom ditt beslut att inte höras av mer.

Jag tycker att du ska försöka förstå varför du är ledsen. Det finns något behov som inte är tillgodosett hos dig, och det ska du försöka lista ut vad det kan vara. När man förstår vad det är och även kan sätta ord på det, så kan det underlätta för dig att lättare nå det du söker.

kram

• Anonym (Hur göra??)

Tack för ditt svar. Ja, då får jag bara låta det vara, känns så svårt att "göra slut" bara..

• LonelyWolf
    Anonym (Hur göra??) skrev 2013-12-07 08:55:13 följande:
    Tack för ditt svar. Ja, då får jag bara låta det vara, känns så svårt att "göra slut" bara..
    Vad är det som får det att kännas svårt?
  • Anonym (Hur göra??)

Det känns svårt för att jag tycker om honom helt enkelt.. Han har berättat mycket för mig, jag var hans stöd under en tuff period i hans liv. Han säger att bara att jag finns har räckt för honom när det varit jobbigt, det fastnar i mitt hjärta... & det allra värsta är att (knappt så jag vågar säga det ...) att jag önskar att det här aldrig hade hänt, att jag inte hade chattat över huvudtaget för då hade jag sluppit den här "separationen"

• LonelyWolf
    Anonym (Hur göra??) skrev 2013-12-09 22:58:12 följande:
    Det känns svårt för att jag tycker om honom helt enkelt.. Han har berättat mycket för mig, jag var hans stöd under en tuff period i hans liv. Han säger att bara att jag finns har räckt för honom när det varit jobbigt, det fastnar i mitt hjärta... & det allra värsta är att (knappt så jag vågar säga det ...) att jag önskar att det här aldrig hade hänt, att jag inte hade chattat över huvudtaget för då hade jag sluppit den här "separationen"
    Har du känt något positivt när det gäller honom?
  • LonelyWolf
    Anonym (Hur göra??) skrev 2013-12-09 22:58:12 följande:
    ... & det allra värsta är att (knappt så jag vågar säga det ...
    Varför vågar du knappt säga det?
  • Anonym (Hur göra??)

Ja, något positivt har det ju varit... När vi började chatta hade jag blivit singel ganska nyligen & det kändes bra att få positiv uppmärksamhet. Att sedan kunna vara ett stöd för någon som är i kris kändes ju meningsfullt på något sätt. Vågar knappt säga det för att det är motstridiga känslor.. Jag har gjort skillnad för honom & det är ju bra men jag blev nog lite kär i honom & måste avsluta & det är jobbigt så det är rent egoistiskt av mig för att detta är ledsamt för mig.

• Anonym (Hur göra??)

Talade om för honom hur jag kände & det blev ganska bra så jag tror att jag är redo att gå vidare... Tack Lonelywolf för att du svarade.

• LonelyWolf
    Anonym (Hur göra??) skrev 2013-12-12 06:13:50 följande:
    Talade om för honom hur jag kände & det blev ganska bra så jag tror att jag är redo att gå vidare... Tack Lonelywolf för att du svarade.
    Vad bra gjort av dig att ta tag i saken. Var glad för de positiva känslor du fick. Även om det inte ledde till mer så är det rätt gött att få lite pirr i kroppen. Nu väntar nya kontakter, får se vad det kan leda till...

kram  Solig
  • Anonym (Hur göra??)

Fast jag saknar honom varje dag.... Vi har smsat lite & han känner som jag, vi har svårt att släppa taget om varandra men vet att det kanske aldrig blir mer än det vi haft. Det finns en man i min närhet som gärna vill träffa mig mer seriöst & funderar på att dejta honom bara för att glömma... Känns sådär men vet inte hur jag ska göra... :-/

Svar på tråden Gå vidare?