Inlägg från: daniellalundh |Visa alla inlägg
  • daniellalundh

Vintråden

Vad blev det för vin i helgen? =) Själv så testade jag en Amarone med ett stort A på etiketten! Fantastiskt smarrigt!

• daniellalundh
    amandam skrev 2013-12-09 11:33:02 följande:
    Är Shirax och Syrah samma druva?
    Ja det stämmer! Syrah heter den i frankrike. Och i Australien, Sydafrika och Chile så kallas den för Shiraz! =)
  • daniellalundh
    Margaux skrev 2014-02-27 17:26:20 följande:
    Tja... En Barbera, eller en fruktig Chianti kanske? Gissar att du får ta det som finns hemma, annars hinner den väl bli kall....
    Jag tänkte köpa mig en Barbera idag faktiskt =) 

Men det enda jag hade hemma var en flaska av UnPoco´s vin. Det passade utmärkt!
  • daniellalundh
    Ullebullen skrev 2014-08-05 09:07:21 följande:

Hej alla törstiga likasinnade! :D Hoppas ni har en fin sommar och att ni inte är allt för varma. I den här värmen så har det mest blivit vitt och rosé för mig i år. Men nu vill jag tipsa om den här flaskan som är en ekologisk Merlot. Merlot är en av mina absoluta favoritdruvor. 

Helt värt att beställa denna kan jag meddela! Sen att det är Morberg som har släppt den vet jag att många kanske inte tycker är så jättekul, men bortser man från era tankar om honom så har ni ett gott vin! Och Ekologiskt vänner! Mer EKO tycker jag vi ska försöka köpa på Systembolaget framöver. 

Här är den jag pratar om: www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/

Länken fungerade inte för mig men jag tror jag hittade det! http://www.systembolaget.se/78081 Visst är det detta eller finns det fler? 

Jag älskar att det finns så mycket ekologiskt i hyllorna nuförtiden!
Svar på tråden Vintråden