Vintråden
Manga spannande tips, skall testa mig igenom era rekomendationer. Personligen foredrar jag fylliga viner till mat och lite lattare som sallskapsvin. Nedan ar en blandning av vad jag brukar kopa. Alltforofta faller jag tillbaka pa sakra kort..lite trist i langden men jag blir grymt besviken pa platta viner. Ett bra vin behover inte vara dyrt men det skall drickas i sitt sammanhang. En billig Sunrise kan vara val sa bra vid grillen som en Amarone men kan aven falla platt for att det dricks utanfor sitt sammanhang.
MasLouise, ekologiskt, bra vin for under 100ingen.
Chateau L'Hosptialet, mycket bra vin. For 160 Sek kan man nog inte fa ett battre vin. Passar utmarkt till en bra biff eller till en vitloksdoftande pasta.
Bellingham, liten box (1.5liter) fran Sydafrika ar ett bra vin (ca 150sek) som passar till det mesta. Allroundvin
Allegrini (tror att nagra har namnt den redan)
Stoneleigh (sauvignon blanc) ar ett bra vitt vin med hog mineralton om man gillar det (NewZealand)
Alles Verloren (Cabernet sauvignon)-bra till allt (131 sek)
Quara, Argentina, Malbec (141 sek). Generellt ger Malbec ett bra och fylligt vin. Finns blandade Malbec/Syrah men dessa tappar fylligheten dock lite billigare.
Chakana, Chile, Malbec (101Sek). Finns aven i box men da ar det inte en ren malbec.
Il Falcone, italien, passar ypperligt till kryddig mat-exploderar i munnen. Inget sallskapsvin
Mulderbosch (rose) ar given till sommarens grillparty. Finns nu aven i box-tjejvin som passar tuffa grabbar ocksa.