Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Vintråden

Igår provade jag Volapie 2012 från Bierzo(100% Mencia). Jag köpte det för att hon som gör vinet är superduktig, så jag tänkte det skulle vara bra.

• Margaux
    PetraO skrev 2013-12-10 10:17:05 följande:
    Låter fint =) Vem är hon som gör vinet? Och hur vet du att hon är duktig? :D
    För att jag känner henne och vet var hon har jobbat tidigare.... Så när hon startade upp för sig själv var det rätt uppenbart att det skulle bli bra.
  • Margaux
    daniellalundh skrev 2013-12-11 15:29:15 följande:
    Drack något argentiskt rött igår, vansinnigt gott. Nu kommer jag bara inte ihåg vad det heter =(
    Använd telefonen och ta kort på etiketten......
    Annars är det ju svårt att få nya favoriter om man inte kommer ihåg vad man druckit........
  • Margaux

Dagens vintips på tema Argentina:

Catena Malbec(129,-) och budgetvarianten Alamos Malbec(89,-) som tillverkas hos samma producent i Mendoza. Bodegas Catena Zapata, pionjären av argentinsk vin. Båda vinerna är fylliga med smak av mörka bär, lite ek, choklad och viss kryddighet. Catena smakar mer och är helt enkelt ett bättre vin men båda är goda.

Catena Chardonnay(119) är också värt att prova, relativt fylligt vin med god friskhet, viss smörighet och god friskhet.

• Margaux

Allegrini är en duktig producent så du får säkert ett gott glas ikväll KaeJ!

• Margaux

Tja... En Barbera, eller en fruktig Chianti kanske? Gissar att du får ta det som finns hemma, annars hinner den väl bli kall....

• Margaux
    Michael 310 skrev 2015-01-14 16:42:09 följande:

beställt en flaska Giuseppe Quintarelli Amarone della Valpolicella Classico (nr 71580) inte säker på när jag ska dricka den kanske bröllop om nått år..

Låter dyrt.... God vin men lite "mycket" för min smak! Hoppas du gillar det!
  • Margaux
    Vickslick skrev 2015-01-26 10:55:18 följande:
    Vilket fint namn du har här! :) Favoritdistriktet?
    Tack! Jag tackar absolut inte nej till något gott från Margaux men det är inte mitt favvo distrikt. Det är för dyrt!

Om jag måste välja ett så blir det Bourgogne!
  • Margaux

Varför dricker man vin om man bara vill ha något "lättdrucket"? För att bli full?
    Jag är uppriktig nyfiken för för mig låter det helt menlöst och jag dricker då hellre något alkoholfritt!

• Margaux
    Fredrikaa skrev 2015-06-18 11:03:32 följande:
    Jag förstår inte alls. Lättdrucket menas väl att det inte är så kraftigt och tungt!? Dricker du svårdruckna viner? :) Haha
    haha.. Nej helst vill jag inte ha "svårdruckna" viner, men gärna med god smak och frisk syra. Menlösa och "lättdruckna" viner undanbedes. Jag dricker iofs mer vin än de flesta så jag är troligtvis inte en genomsnittlig konsument.
Svar på tråden Vintråden