Inlägg från: Fredrikaa |Visa alla inlägg
  • Fredrikaa

Min strupe törstar efter att få komma hem och ta ett glas vin. Tända lite ljus och sätta på mig mjukisbyxor! Äntligen fredag!

• Fredrikaa
    Joe skrev 2014-12-23 14:35:20 följande:

En vän som är duktig på vin tipsade mig om ett vin som hette Zenato Merlot, som jag provade förra helgen. Riktigt gott rekommenderas varmt! Såg att ni tipsade om Charmes de Kirwan Margaux 2011 så det ska jag testa nu i mellandagarna.

God Jul alla vinälskare!

Det vinet vill jag passa på att rekommendera, om det är detta du menar. http://www.systembolaget.se/70265

• Fredrikaa
    GretaF skrev 2015-04-29 13:33:41 följande:

Någon som har beställt Morbergs nya? Kan någon säga vad det är för druvor i detta? www.supremewine.se/campaign/appassionato/&utm_medium=Email&utm_campaign=appassionato

Finns i beställningssortimentet, så du får nog gå till ett Systembolag och fråga om de har den inne och vad den innehåller. http://www.systembolaget.se/73266

För på hemsidan så framgår det inte, Bolaget provar inte varor i beställningssortimentet verkar det som. Vilket kan tyckas märkligt om du frågar mig. 
  • Fredrikaa
    Margaux skrev 2015-06-12 19:25:14 följande:

Varför dricker man vin om man bara vill ha något "lättdrucket"? För att bli full?
    Jag är uppriktig nyfiken för för mig låter det helt menlöst och jag dricker då hellre något alkoholfritt!

Jag förstår inte alls. Lättdrucket menas väl att det inte är så kraftigt och tungt!? Dricker du svårdruckna viner? :) Haha
  • Fredrikaa
    Margaux skrev 2015-06-22 20:01:06 följande:
    haha.. Nej helst vill jag inte ha "svårdruckna" viner, men gärna med god smak och frisk syra. Menlösa och "lättdruckna" viner undanbedes. Jag dricker iofs mer vin än de flesta så jag är troligtvis inte en genomsnittlig konsument.
    Jag förstår :) Själv så tycker jag att ett "lättare" vin passar jättebra på sommaren. Då dricker jag mestadels vitt och rosé dock. :)
    PetraO skrev 2015-06-12 13:16:25 följande:

Kan rekommendera Bingos nya boxvin, det är lättdrucket, ljust rosé och rätt svag alkoholhalt, därav det billiga priset!

Har beställt det nu och ska testa :) Har fått bra kritik vad jag läst. 
Svar på tråden Vintråden