Inlägg från: londonkarin |Visa alla inlägg
  • londonkarin

Julskinka i England

Hej! Jag undrar om det är någon av er som bor i England som tillagar julskinka på julen? Jag har köpt "vanlig" skinka på Sainsburys och tillagat på svenskt vis men det blir aldrig riktigt rätt. Vilken slags skinka ska man köpa som liknar mest den svenska varianten? Om jag inte får till det i år så finns det alltid Ocado :)

• Svar på tråden Julskinka i England
  • londonkarin

Jag tror jag köpte en gammon joint förra året vilken var supergod men det blev definitivt inte svensk julskinka. Får helt enkelt bli fardigkokad fran Ocado :)

• londonkarin

Tack för bra tips! Även för ischoklad. Julen blir sa mycket mer intressant nar man bor utomlands och far pussla ihop allt sa gott det gar :) God jul alla.

• londonkarin

Tack för alla tips! Så det är en gammon joint man ska köpa! Ska definitivt prova det. Blir så juligt inspirerad nu så vill sätta igång på en gång :) Ischoklad borde jag ocksa gora. Jag bakar ocksa med torrjast, fungerar bra. Ps. Var pa ikea Croydon i veckan och akte darifran jatte besviken, fanns ingenting vettigt i svenska affaren.....forutom sill... God jul!

• londonkarin

Tankte bara saga att unsmked gammon joint blev toppen som svensk julskinka sa tack for tipset!! Ater upp det sista idag :) By the way, jag gjorde ischoklad med smor och det funkade jatte bra, dock blir det nog en aning hardare konsistens med kokosfett. Gott nytt ar!

Svar på tråden Julskinka i England