• MissKaos

Tillväxtultraljud v 40, erfarenheter?

Var hos BM  idag och har samma SF mått idag som vid två tidigare mätningar, dvs tre st lika (36) Det går då en remiss för T-Ul... NU börjar jag ju såklart fundera på vad det kan vara, varör man gör det etc etc. Tänker på förlite fostervatten dåligt flöde i navelsträngen osv osv..
    Har bf 7/12 så TUL kommer ju bli efter bf, men man brukar få tid inom en vecka.

Erfarenheter?
    Kunskaper?
    HUr pass stämde uppskattad storlek på bebisen med verkigheten??

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Svar på tråden Tillväxtultraljud v 40, erfarenheter?
  • MissKaos

Puff
    ingen?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Puffar igen!

• gnuttenn

Har ingen egen erfarenhet, men har bekandta som har varit på tul, och då har allt sett bra ut. När har du tid?

• MissKaos
    gnuttenn skrev 2013-12-06 16:47:51 följande:
    Har ingen egen erfarenhet, men har bekandta som har varit på tul, och då har allt sett bra ut. När har du tid?

Har bara f¨ått bekräftelse från sjukhuset att remissen har kommit fram. BM skickade den i onsdags när jag var där, hon trodde att jag skulle få tid ganska snabbt..
    Med sonen gjorde dom typ t-ul men det var som rutin vid överburenhet så det var ju ngt helt annat.
  • SallyK

Ring och fråga! Vi gjorde tul i v 39+5 pga tillväxt i nederkanten och min oro. Flödet hade de tänkt hoppa över, men jag ville veta att det var ok. Vår bebis föddes fem dagar senare och den uppskattade vikten var helt korrekt, bebisen vägde 100g mer vid födseln.

Stort lycka till!

Svar på tråden Tillväxtultraljud v 40, erfarenheter?