• Insanejane77

Svårt att få barn men..

Åh så väl jag förstår den där känslan! Har själv problem med att få barn. Fick en dödfödd dotter för snart två år sedan, har haft minst 2 troligen 3 missfall efter det och är nu gravid igen. Man vågar ju inte ens bli glad och hoppas längre utan det känns som om det vore kört redan från att man plussar. Kan föreställa mig hur det skulle kännas efter hela 6 missfall då :(
    Alla mina missfall var tidiga, ca v 5 och jag kontaktade fertilitetskliniken i mitt län och tjatade mig till att få lite prover tagna och ingenting fel hittades. Lyckades övertala läkaren att skriva ut progesteron till mig som jag skulle börja ta nästa gång jag fick positivt på Stickan. Det gjorde jag och nu gick jag precis in i v 13 idag. Fick se hjärtat slå en gång under v 7 och det verkar som om progesteronet kan ha gjort susen. Håller tummarna för det och får hoppas att jag inte blur lika sjuk igen då så den här inte heller klarar sig.
    Har du kontaktat sjukvården för utredning?
    Hoppas du får ett plus och att allt går bra! Man hör ju om folk som fått 10 missfall och som får barn sen efter det. Ge inte upp!

Svar på tråden Svårt att få barn men..