• Leo J

Strålar mitt under magen

Hejsan! Min sambo har en ilande smärta precis under magen, i mitten om man säger så. Skulle gissa hon menar emellan höftbenen ungefär.
    Hon är i veckan 31+1 och bf är 8 februari. 

Hon är nu lite orolig vad det kan vara och beskriver smärtan som en strålande/ilande känsla, som dock inte förvärrats under ett par timmar utan varit väldigt konstant så vi har som uteslutit förverkar och sammandragningar.
    Smärtan är snäppet värre än mensverk och hon kan inte komma på någon smärta som liknar denna.

Nu är det ju faktiskt vårat första barn, även hennes första så givetvis är vi lite nojjiga! Förvärras det kommer vi givetvis ringa, men tänkte fråga här först då denna sida har varit våran bibel under gravidideten :)

Är det någon som har någon aning om vad det kan vara? :)

• Svar på tråden Strålar mitt under magen
  • Leo J

Om det spelar någon roll så är det skönast att ligga på sidan för henne, då hon ligger på sidan så blir inte smärtan lika ihärdig eller intensiv, men då hon ligger på rygg så känns det lite "sprängande", for lack of better word. 

• Lakrids

Hej! Kan vara växtvärk när livmodern vidgas eller foglossning. Har själv haft växtvärk och brukar kännas bättre när jag lägger mig ner på vänster sida. För att stilla er oro - fråga BM på MVC och hör efter vad hon tror att det kan vara. Kanske bör din sambo lämna urinprov för att utesluta urinvägsinfektion? Lycka till! :)

Mamma till Jack 4 år & tvillingpojkar i magen
Svar på tråden Strålar mitt under magen