Hjälp, är så less på bajs o kiss tjat!!!
Oj, stackars barn sån toaångest.... Jag skulle genast göra reträtt och gå tillbaka ett steg och börja om. Men endast kisseriet! Det är stor skillnad på att våga kissa och våga bajsa. Jag vet flera barn som valt att fortsätta bajsa i blöja rätt länge, ser inget konstigt.Om de har koll på läget och ber om en blöja så har de ju full kontroll på sina funktioner, bara det att det är rent psykologistk att de itne vågar. Och det löses ju inte genom tvång utan genom trygghet o tåalmod. Ingen stress!!
Hoppas att ni bara gett movicol för att häva förstoppningar, itne för att bajset ska bli så löst att han inte kan hålla inne med det...
Båda mina större barn har valt att bajsa i blöja ett bra tag efter att dom blivit blöjfria. En var till och med blöjfri på nätterna ett halvår innan hen slutade be om blöja att bajsa i. Eftersom jag hela tiden tänkt på konsekvenserna och se till att absolut inte skapa nå skuld o skam runt bajset så har vi varsamt erbjudit toa ibland och pratat om saken när dom inte varit bajsnödiga. (fatta ångesten när man står o är bajsnödig att uppleva pressen.... lättare att välja att knipa käft o ta en olycka)