• WSalma

Hur ofta kissar era barn (2-3 år) på sig?

Vår son, som blir 2,5 nästa vecka, är blöjfri dagtid sedan mitten av oktober ungefär. Har fukat jättebra, men senaste tiden har han börjat kissa på sig nästan varje dag. Jättekul att tvätta täckbyxor flera gånger i veckan...

Är det bara att köra på? Hur ofta kissade era barn på sig i den åldern?

• Svar på tråden Hur ofta kissar era barn (2-3 år) på sig?
  • WSalma

Ja det stämmer nog rätt bra... Han blir oftast sur om man frågar säger att han ska gå, men ibland funkar det att man säger att han ju kan gå lite senare och så går han 2 minuter efter det. Självbestämmande är viktigt!

Svårast är när man är ute tycker jag. Han kissar alltid innan men det är svårt att få honom att kissa ute.

• WSalma
    Visst kan jag ta på blöja igen, men det känns lite fel efter att han varit utan hela dagarna i sex veckor. Dessutom brukar vi inte sitta hemma så mycket utan är runt på en hel del aktiviteter de flesta dagarna (han går bara två fm i veckan på dagis).

Idag är vi hemma och är sjuka och jag har testat att påminna regelbundet och hittills har det gått bra. Det är ju inte så att det inte funkar alls, de flesta gångerna kommer det i pottan eller toaletten.
Svar på tråden Hur ofta kissar era barn (2-3 år) på sig?