Min sambo funderar
Hej, har ingen att prata med och känner att jag måste ha hjälp. Min sambo och jag har haft en stabil och kärleksfull relation i snart 4 år. Vi började planera barn och efter bara 1 månad så blev jag gravid. Är nu i vecka 12 och fick precis reda på att min sambo funderar på att lämna mig. Han vill behålla barnet och ha delad vårdnad. Jag vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska agera jag älskar honom och vill inte leva utan honom. Föreslog att jag kunde flytta hem till mina föräldrar ett tag så att han kan få fundera ut hur han vill göra. Då sa han att han inte vill att jag ska flytta ut och han vill heller inte att någon ska veta att vi kanske kommer göra slut. Hjälp!? Vad ska jag göra, han har slutat röra mig och vi pratar bara om ytliga saker. Ska jag bara gå här och vänta på att han ska lämna mig? Han säger att han fortfarande tänker och det har gått 2 veckor nu. Han säger att han älskar mig men han vet inte om han kan leva med mig i ett förhållande med barn då han upplever att jag ibland tilltalar honom på ett otrevligt sett. Jag lovat att jag ska jobba på mig själv men han säger att han redan gett mig tillräckligt många chanser. Tacksam för alla svar! // gravid och orolig