• miyei

Utredning - följas åt?

Hejsan ! Jag hänger gärna på :)

Har stått i kö för utredning sen början av oktober. Har också försökt i 13 månader efter att vi fick ett missfall förra året.

Känner verkligen igen dig i det du skriver, man trodde att det här med att bli gravid, det skulle gå så himla enkelt. Men fasen heller :( tycker varenda människa runt omkring mig blir gravid och trots att man försöker glädjas med dom så gör det så himla ont :/

• miyei
    lolsing skrev 2013-11-27 19:29:52 följande:

miyei: Är det lång väntetid för en utredning där du bor?
    De sa till mej att vi skulle få en tid inom två månader, det känns ju som en evighet. Just väntan är ju de värsta, tycker jag har väntat nog detta året. Jag vill bara få det klart nu och veta vad som är fel så man kan fixa till det. 

Ja men eller hur, och vännerna blir gravida med första, andra och tillochmed tredje barnet och där står man själv och försöker glädjas åt dem och gratta när man egentligen bara vill lägga sej i sängen och dra täcket över huvudet. 

Åh tänk om de kunde gå så fort här med.. :/ Första människan jag pratade med sa att jag skulle få en tid inom tre månader men nästa jag pratade sa att de kunde ta ännu längre tid.. Och sen har jag varit i kontakt med några andra tjejer i samma län, och dom har fått vänta 7 månader innan dom fick sina tider :( så jag har inga värre förhoppningar faktiskt :(

Ja men precis, klart de är tråkigt att få en diagnos konstaterad, men samtidigt så vet man ju ändå vad det är som är fel då, och slipper gå och undra på det. Nu vet man ju ingenting :(

Jag misstänker ju att jag har pco eller något sånt, att min ägglossning krånglar. Och är det de så behöver dom kanske bara skriva ut medicin ju.. Å ändå får man bara gå och vänta :( sen är det nog en liten "nackdel" i utredningssyfte att jag vart gravid förut. Det är tydligen nått dom brukar hänga upp sig på.. :/
Svar på tråden Utredning - följas åt?