• lolsing

Utredning - följas åt?

Jag och min fästman har försökt få barn i 13 månader nu. Jag är så ledsen för att vi inte lyckats ännu. Vi är båda unga och hälsosamma och jag kan inte förstå varför det är så svårt för oss :(

Jag har alltid haft en bild av mej som ung mamma, till minst 3 barn. Det är så jobbigt när alla i ens närhet blir gravida och där står man själv utan något resultat. Jag pratar mycket med min fästman om att jag är ledsen över det här men det känns ändå inte som att han förstår ej fullt här. Han säjer bara att "händer det så händer det" och det håller jag ju med om, men samtidigt vill jag kunna prata med någon i samma sits och få ventilera tankar och känslor på ett helt annat plan.

Idag ringde jag till kvinnokliniken om att få en tid för barnlöshetsutredning. Hoppas av hela mitt hjärta att det ger oss ett plus i slutändan. Jag tänkte om det är någon mer än jag som ska starta en utredning och vill följas åt? 

• Svar på tråden Utredning - följas åt?
  • lolsing

miyei: Är det lång väntetid för en utredning där du bor?
    De sa till mej att vi skulle få en tid inom två månader, det känns ju som en evighet. Just väntan är ju de värsta, tycker jag har väntat nog detta året. Jag vill bara få det klart nu och veta vad som är fel så man kan fixa till det. 

Ja men eller hur, och vännerna blir gravida med första, andra och tillochmed tredje barnet och där står man själv och försöker glädjas åt dem och gratta när man egentligen bara vill lägga sej i sängen och dra täcket över huvudet. 

Svar på tråden Utredning - följas åt?