• FruLiNi

ni med knarkare till partner

Anonym (ursh) skrev 2013-11-26 19:40:39 följande:

Ja efter ett X antal år av jobb med dessa människor, så spelar det hur som helst ingen roll vilket stöd man ger, så är återfallsrisken 90% tror jag kanske har träffat 2-3 personer som lyckas undgå och bli drogfria, dom flesta faller tillbaka.

Låt dom dö på gatan, valet är ju som sagt valfritt. 
    Dom har alla i slutändan exakt samma gemensamma nämnare! Beteendet som TS beskriver! Jag skriver inte i min arbetsroll nu, jag skriver pri vat. Vad drogerna förvandlar dessa människor till är skrämmande, tyvärr så kan man inte bortse från det och börja "se personen" bakom drogerna, vad som händer då är att man hamnar i TS situation och börjar vackla och vill ha svar och grejer..... vara kring sjuka, du blir sjuk själv!

Vilken vidrig människosyn du har. Alla är vi MÄNNISKOR i första hand. Vissa med en psykisk sårbarhet som är nedärvd från förälder eller släkting. Vem som helst hade kunnat drabbas. Var tacksam istället över att du inte är en av dem som drabbats hårt av livet och gener, och SLUTA se ner på människan som missbrukar. Jag blir mörkrädd när jag vet att du jobbar med missbrukare.
  • FruLiNi
    Anonym (avslut) skrev 2013-11-26 20:45:30 följande:

please
    Varför vill du ha en kille som missbrukar när du ser ner på missbrukare? Man ska inte gå in i en relation med någon som missbrukar men att se ned på dem...det visar bara vilken rutten människosyn du har.
Svar på tråden ni med knarkare till partner