Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

ni med knarkare till partner

Hej TS.

Jag "lever" ihop med en drogmissbrukare. Det är tufft och inget jag rekommenderar till någon att frivilligt gå in i.
    Denna man använder cannabis dagligen, och sen tyngre droger på helgerna. Jag har vart med honom i drygt 1år, och det har vart fruktansvärt emellanåt. Nu är jag gravid, oplanerat. Vi får se hur detta går. Det är först idag, ja faktiskt just idag har jag ställt ett ultimatum på honom. För under detta året har han gjort slut säkerligen runt 20ggr, jag överdriver inte. Jag skyller inte på honom, för det är jag som valt att tillåta honom göra såhär, med tanke på att jag tagit tillbaka honom hela tiden. Det är en massa problem som han har som jag inte ens vill skriva ut som anonym, vill inte riskera att det kommer ut. Men iaf. Har du chansen så släpp honom. Jag anser mig vara fast..Jag är det inte för man har alltid ett eget val. Men fram tills bebisen är född så är jag fast.

Jag har dock en historia bakom mig som gör att jag har sjukt svårt att släppa honom. MEN jag är medveten om mina egna problem och försöker nu att ta mig ur detta, trots att jag inget annat vill än att vara med honom. Men jag måste, för bebisens skull. Han och jag ska prata imån. Vi får se vad som händer då..

Ang "din killes" aggressioner, kan med 99% säkerhet säga att det inte är pga Cannabisen, utan som du skrev i tråden så är det nog pga kokainet han tar också. Det har jag märkt med min kille, att han får sina "flippar" efter han tagit detta, när det är påväg ur kroppen, typ dagen efter. Säkerligen tar din kille detta mer än du tror. 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Been there Done that) skrev 2013-11-26 20:12:48 följande:
    Har inte läst alla svar men till TS: Nej, han kommer inte ändra sig så länge han brukar marijuana. När man brukar marijuana pallar man inte bry sig och ju mer någon är "tjatig" desto mer "stänger man av" personen. När han inte rökt på några dagar kommer han kanske tillbaka, ber om ursäkt och säger att han ångrar sig eller faktiskt gillar dig och "inte fattar varför han gör som han gör". Men sen röker han igen och kommer inte bry sig om något, glömmer bort dig och då blir du "tjatig" eftersom du inte fattar varför han hör av sig och så är cirkeln igång igen. Nej, en kille som brukar droger (även alkohol i viss mån) är inga killar i varje fall jag skulle fortsätta lägga energi på. Been there, Done that. I nio fall av tio är det såhär. Tyvärr.
    Vad knepigt, det är inte min erfarenhet av cannabis, inte ens då jag själv rökt innan jag blev gravid och inte från "min kille" heller. Inte sett dom tendenserna hos brukande kompisar heller. Däremot är mina erfarenheter så av andra droger. Har själv aldrig tagit något annat än cannabis. Men när jag sett andra ta tyngre droger så blir dom så som du beskriver här.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (K) skrev 2013-11-26 20:17:27 följande:
    TS, det är inte gräset som gör honom sån där. Han är elak, helt enkelt. Man blir generellt sett inte elakare av cannabis även om man röker mycket. 
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (avslut) skrev 2013-11-26 20:22:19 följande:

Tack för ditt råd men ush ryser när du kallar honom min kille. Jag var full när jag skrev ts igår nejjjjj jag vill inte ha honom jag vill bara att han ska svara så jag kan säga precis va jag tycker om honom o sen dissa honom jag vet det låter taskigt men han förtjänar inte bättre.
    Då är mitt råd att inte höra av dig till honom öht. Släpp honom bara, ödsla inte din tid och energi på en kille du inte ens vill ha. Ge honom inte det! För vet du vad, är han duktig så har han dig på fall igen! Sen sitter du i den sitsen jag sitter i, gravid med någon som väljer drogerna framför sitt barn. Där vill du inte vara. Du vill heller inte må så kasst som jag mår nu.

• Anonym (Hanna)
    Rakad Apa skrev 2013-11-26 20:27:20 följande:

Fin människosyn du har, verkligen. Jag föredrar en missbrukare framför ett empatilöst patrask som dig, alla dagar i veckan.
  • Anonym (Hanna)

En person som missbrukar är inte per automatik en dålig människa! Men man är naiv om man tror att det är riskfritt att ingå ett förhållande med en person som missbrukar.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (avslut) skrev 2013-11-26 20:32:01 följande:

Jaja jag tog väl i lite. Men knarkare har väl värsta människosynen :s
    Nej varför då? 
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (avslut) skrev 2013-11-26 20:35:19 följande:

För de utnyttjar folk
    Inte alla. Dom som gör det, hade gjort det med eller utan droger. Jag känner många så kallade "knarkare" och det är bara en person av dom som beter sig illa, gubben jag ska ha barn med. 
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (avslut) skrev 2013-11-26 20:45:30 följande:

please
    Men du TS, du skapar en tråd här om en som tar droger för att du inte vet. Sitt inte nu då och låtsas att du har en massa erfarenhet som du uppenbarligen inte har, om personer som tar droger. Man är ingen manipulerande skit bara för att man tar droger. På samma sätt som alla inte bli idioter för att dom dricker alkohol regelbundet.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (just det) skrev 2013-11-26 22:55:44 följande:
    Precis min egen erfarenhet!!

Om man verkar tillräckligt snäll i deras ögon (för sånt har dom ögon för att uppfatta) så kommer de att försöka dra nytta av dig på olika sätt. Få dig att hjälpa dom med det än ena eller det andra, att de kan få bo hos dig billigare, plötsligt bara låta bli att höra av sig efter många år utan förklaring, manipulera en med ord, kärlek eller vad det nu kan vara.

Ibland är dom religiösa men väldigt skenheliga i beteendet. Låter gärna bli att betala skulder. Håller inte vad dom lovar, smiter gärna undan när det är dags för dom att hjälpa till osv.

Helt enkelt parasiterar på folk - men ger väldigt lite (om ens något) tillbaka.

Så nej, jag har själv svårt för förslagenheten dom så ofta visar.   
    Är skrämmande hur folk drar alla över en och samma kam....
  • Anonym (Hanna)

TS nu får du faktiskt ge dig. Nog för att du träffade på en kille som kallade dig för hora, vilket aldrig är okej. MEN sitta och kasta skit på alla som röker cannabis och kalla dom för knarkare? Det säger mer om dig.

• Anonym (Hanna)

Med tanke på hur många som röker cannabis så kan jag nästan lova dig att du känner fler som röker. Folk som du tycker om, som inte är idioter. Så var försiktig med vad du säger.

Svar på tråden ni med knarkare till partner