ni med knarkare till partner
Hej TS.
Jag "lever" ihop med en drogmissbrukare. Det är tufft och inget jag rekommenderar till någon att frivilligt gå in i.
Denna man använder cannabis dagligen, och sen tyngre droger på helgerna. Jag har vart med honom i drygt 1år, och det har vart fruktansvärt emellanåt. Nu är jag gravid, oplanerat. Vi får se hur detta går. Det är först idag, ja faktiskt just idag har jag ställt ett ultimatum på honom. För under detta året har han gjort slut säkerligen runt 20ggr, jag överdriver inte. Jag skyller inte på honom, för det är jag som valt att tillåta honom göra såhär, med tanke på att jag tagit tillbaka honom hela tiden. Det är en massa problem som han har som jag inte ens vill skriva ut som anonym, vill inte riskera att det kommer ut. Men iaf. Har du chansen så släpp honom. Jag anser mig vara fast..Jag är det inte för man har alltid ett eget val. Men fram tills bebisen är född så är jag fast.
Jag har dock en historia bakom mig som gör att jag har sjukt svårt att släppa honom. MEN jag är medveten om mina egna problem och försöker nu att ta mig ur detta, trots att jag inget annat vill än att vara med honom. Men jag måste, för bebisens skull. Han och jag ska prata imån. Vi får se vad som händer då..
Ang "din killes" aggressioner, kan med 99% säkerhet säga att det inte är pga Cannabisen, utan som du skrev i tråden så är det nog pga kokainet han tar också. Det har jag märkt med min kille, att han får sina "flippar" efter han tagit detta, när det är påväg ur kroppen, typ dagen efter. Säkerligen tar din kille detta mer än du tror.