Anonym (avslut) skrev 2013-11-25 23:58:16 följande:
J
Jag vill gå vidare men min hjärna är så elak mot mig jag tänker o fantiserar om honom hela tiden. Hur ska jag bara sluta tänka på honom?! Känner mig så dum som ens gick i hans fälla o trodde på hans ljuvliga ord. Snälla ge mig en anledning att börja hata honom :( jag vill inte Ha ett förhållande med honom men är så arg att han dissa mig :s jag känner mig så dum
Det är ju precis den situationen som du befinner dig i känslomässigt som en missbrukare försätter dig i. Charmar & manipulerar dig, tills du faller för att sedan skita i dej och berätta hur värdelös och dålig du är, sen drar. Du var inte det minsta intressant, bara för stunden.
Du ska se hur missbrukare som är charmiga, macho killar tänder av från droger och blir drogfri, det är dom ynkligaste identitetslösaste människorna som finns, dom har inte ett uns av självförtroende kvar. Det finns inte nått bakom en missbrukar fasad bara en inre tomhet, som drar normala friska människor under isen och får människor att må dåligt!
Vad lär du dig av detta? Att du borde själv arbeta med din självkänsla & självförtroende i framtiden, att du fann en missbrukarpersonlighet intressant? - Din lärdom av detta blir att du skall värdesätta dig själv högre.
Du behöver inte ett avslut från honom. Det är han som är en förlorad själ som kommer krossa någon annans hjärta istället för ditt, var glad för att han valde att dra, ditt liv hade kunnat se annorlunda ut om han valde dig. Vilket liv hade du fått då?!