• bullenochgrisen

Hon vill att min sambo betalar för hennes deltid

Min sambos ex vill att han betalar utfyllnads pengar till henne för att hon måste jobba deltid. Hon säger att det ska vara så... Är det så? Enligt vem?

• Svar på tråden Hon vill att min sambo betalar för hennes deltid
  • Lufsan

Nej. Om de inte är skilda och har något sådant äktenskapsförord. Vet inte ens om det skulle vara giltigt. 

En dag i sänder.
  • FuckGoggleAskMe
    bullenochgrisen skrev 2013-11-25 19:51:47 följande:
    Min sambos ex vill att han betalar utfyllnads pengar till henne för att hon måste jobba deltid. Hon säger att det ska vara så... Är det så? Enligt vem?
    Vad da "utfyllnadspengar", vad da "maste"?

• bullenochgrisen

Ja hon säger att han ska betala pengar till henne för att hon inte kan jobba heltid pga deras gemensamma barn. Men hon vill heller inte jobba heltid. Det är bara ett sätt att få mer pengar. Min sambo betalar redan 1500 i underhållsbidrag

• Petite Chérie
    bullenochgrisen skrev 2013-11-25 20:06:05 följande:
    Ja hon säger att han ska betala pengar till henne för att hon inte kan jobba heltid pga deras gemensamma barn. Men hon vill heller inte jobba heltid. Det är bara ett sätt att få mer pengar. Min sambo betalar redan 1500 i underhållsbidrag
    Jag har aldrig hört något liknande Förvånad
    Please, don't be a bitch to me. Because then i'll have to be a bitch back, and i'm better at it than you.
  • jannej

Hon är en vuxen människa , hon får försörja sig själv.

• MeNoLike

Varför kan hon inte jobba heltid säger hon? Har barnet något handikapp?

• puss
    MeNoLike skrev 2013-11-25 20:37:25 följande:

Varför kan hon inte jobba heltid säger hon? Har barnet något handikapp?

Så jävla dumt.
  • Ramborg
    bullenochgrisen skrev 2013-11-25 20:06:05 följande:

Vad är det som gör att barnet inte kan vara på dagis?
    42.
  • puss
    Ramborg skrev 2013-11-25 20:51:11 följande:

Vad är det som gör att barnet inte kan vara på dagis?
    42.
    Troligtvis är hen på dagis, halvtid.
  • Ramborg
    puss skrev 2013-11-25 20:56:52 följande:
    Troligtvis är hen på dagis, halvtid.

Låt mig förtydliga vad jag menade: Varför kan barnet inte vara på dagis medan mamman jobbar heltid?

Glömde att jag var på FL. Folk här kan inte utläsa saker av sammanhanget, man måste vara övertydlig. Sorry.
    42.
Svar på tråden Hon vill att min sambo betalar för hennes deltid