Inlägg från: pojkens |Visa alla inlägg
  • pojkens

Min blöjfria snart treåring har börjat bajsa ner sig igen.

oj, det kunde varit vi det här. Min son hoppades vi skulle bli blöjfri i somras, då 2.5 år. det gick näömligen superbra med storebro ( ok, jag vet att alla är olika). Det gick inte alls, sen bättre, sen sämre sen helt ok. Sen började dagis. Första veckan var ok, sen har det blivit värre och värre. Förut hemma kunde han säga till och gå på toa och kissa eller bajsa själv, dock glömde han ibland. Men nu bara struntar han blankt i det. Jag frågar honom när jag ser att det börjar komma, dvs han börjar krysta, men han säger bara nej det kommer inte, och står och bajsar ner sig. Försöker lyfta till toan och han blir superledsen. Kissa går bättre, det kan man få honom att göra men bajset är hopplöst. Han kan bajsa ner sig 3 ggr på en dag och de bara byter kläder och byter kläder på dagis....

Funderar på att gå tillbaka till blöja men han vägrar ju ha det med...så vi har liksom fastnat i att han bara kissar och bajsar ner mig. Trodde inte jag skulle bry mig men nu har jag blivit mer och mer irriterad vid varje olycka och det hjälper ju inte. Jag vet att man inte ska bli sur eller arg, men jag kna inte hjälpa att jag blir det ibland när jag frågar honom och han inte vill säga. inte ens efter han bajsat ner sig. 

Nu fyller han tre i vinter så visst, det är inte hela värdlen att ha blöja mer. Det är mest trist att han fattar grejen och har kunnat men nu bara struntar i det. 

Känns som belöningar inte heller funkar. 

Svar på tråden Min blöjfria snart treåring har börjat bajsa ner sig igen.