Inlägg från: aprilbebisen |Visa alla inlägg
  • aprilbebisen

hjälp...

Är i vecka 29 (28+4) och igårkväll vid 18 tiden vart jag helt slut och trött inget konstigt enligt mig hade lite ont i magen och svanken men trodde det skulle gå bort med lite vila så vid 19 gick jag och la mig då halv ligga i soffan ej funkade. Somnade snabbt och vaknade vid 20 ogen har fortf ont lite onda sammandragningar fortfarande jätte trött men kan inte somna då det gör ont så vid 23 tar jag 2 alvedon och somnar efter 30 minuter. ( va på gyn förut för onda sammandragningar i vecka 21 och läkaren där sa att jag kunde ta alvedon) Vaknade imorse och hade inte ont, tills jag ställde mig upp då satte det igång igen. Nu ligger jag i badet och det lindrar bra men jag kan ju inte ligga här hela dagen, eller? Borde jag ta alvedon igen och hoppas det blir bra? Inget borde ju vara på g såhär tidigt förra barnet jöll sig inne till v 39.. Vad kan detta vara? Några tips?

• Svar på tråden hjälp...
  • aprilbebisen

Liten uppdatering, ringde vårdguiden som sa att kag var tvungen att kontakta förlossningen och de på förlossningen tyckte jag skulle komma in med en gång och undersökas. Så nu är jag på g in för undersökning då smärtan håller o sig. Hoppas det inte är något utan något vanligt och smärtan går över :)

• aprilbebisen

Sista uppdeteringen, de tog urinprov som inte visade någon sen fick jag göra ctg nästan 1,5 timme efter ca 40 minuter kom de in med bricanyl då jag hade mycket värkar/sammandragningar. De kollade tappen och så den var mjuk, lite öppen fast fortfarande 3 cm så det var bra. Läkaren skrev ut bricanyl och sa att gör de ont igen först vila, hjälper inte det ta en bricanyl hjälper inte det åk in på en gång!!!!!

Så det kolla hellre en gång för mycket.. Läkaren ringde mig även idag och kollade så jag inte hade ont och sa att jag måste åka in på en gång om det inte går över efter en bricanyl. Så är glad jag åkte in.   

Svar på tråden hjälp...