Stekt potatis skrev 2013-11-25 19:37:44 följande:
Men, har ni inte barn själva?? Oavsett om de vill titta på film eller spela spel så är det ju massor med barn som inte inte vill sitta själva i ett rum och göra detta, utan ändå vill känna att de är en del av gemenskapen. Sen kan de ju inte ha högsta ljudet på, men de kan ändå kombinera sina intressen med att känna tryggheten med att ha de vuxna fysiskt i närheten. Och jag och andra vuxna får prata i lugn och ro, win-win!
Vad skönt att man som förälder får bestämma SJÄLV vad som är bäst för sitt barn, och med detta avslutar jag min del i konversationen. Jag lägger hellre tid på att umgås med min son
.
Jodå, jag har barn. Men vem har sagt något om att sitta ensam i ett rum? Vår son sitter
aldrig ensam i ett rum.
Vi råkar ha en ganska öppen planlösning. Vi kan sitta vid vårt matbord och äta och sonen (eller flera barn om vi har gäster) kan lämna bordet när de har ätit klart och gå en bit bort i rummet och leka med vad de önskar. Och vi kan sitta kvar och prata, och slipper mobiler och spel vid bordet. Win-win.
Och vad fint att du umgås med din son. Du tror inte att andra umgås med sina barn bara för att de skriver här? Du gör väl också andra saker än att umgås med din son? Eller? Min son sover just nu...så lite svårumgådd...