Inlägg från: glassen |Visa alla inlägg
  • glassen

Utskälld av svärmor!!

Jag tycker inte det är ok att din svärmor skäller ut dig hemma hos er inför ert barn. Hon får ha sina åsikter och om hon nu har så svårt med er uppfostran kan hon ta upp det med er vuxna senare och föra en dialog med er, men att bete sig på det sättet vid matbordet är verkligen inte ok. Hoppas din man kan ta upp det med sin mamma.

• glassen
    EnAnonumius skrev 2013-11-24 18:14:31 följande:
    Jag hade förvänta mig exemplifieringar som var lite mer i analogt med trådens ämne OCH analogt åldern som kommit fram i tråden.
    D.v.s 5år. Kanske hade varit på sin plats att betona det fast man hade tagit upp om femåringar tråden igenom.

"Små barn" ja. Dock så är det ju som så att TS pratar om 5-åringar INTE 0-2-åringar och i de läget kan jag hålla med om att de får gärna leka med maten och att det är naturligt rent av.
    Hade tråden handlat om en 2år eller yngre, utan 5åring som inte får leka med mobilen vid matbordet. 

Men nu handlade inte tråden om att "leka med maten". Utan att leka med något annat VID maten och 5år.
    Så vad anser du är viktigare att lära barnen än adekvat bordskick och hyfs vid matbordet? 

Oj, vad olika man kan tolka en tråd. Det jag läser är en tråd som handlar om bekymret med att den äldre generationen lägger sig i beter sig oförskämt.
    Jag har dessutom uppfattat på TS att detta handlar om efter att maten är uppäten, och då de vuxna sitter kvar och småpratar, vilket säkert kan pågå några timmar. Underbart att så många har 5-åringar som sitter som små ljus en hel kväll och lyssnar på vuxna som pratar politik och världsekonomin. Konstigt att jag så sällan möter dessa barn Flört.
  • glassen
    EnAnonumius skrev 2013-11-24 22:37:04 följande:
    Du om du läser mina inlägg i denna tråden i stället för att bara LÄSA en så kanske du skulle slippa att skita i det blå skåpet och tro att du hade något att komma med mot mig.

Detta skrev jag i inlägg #143:
    "Alltså äta först och sedan lämna bordet om jag (som barn då) tyckte det var tråkigt med det vuxna pratade om och stack och lekte i stället. "

Så jag har ALDRIG hävdat det du sitter och ljuger fram här och sedan försöker på sarkastiskt sätt påtala om att barn skall lyssna på tråkigt vuxen prat.

Så vad är din poäng med din korkade missvisande sarkasm som du saknar helt grund att ha mot mig?

Vilket fruktansvärt otrevligt svar. Gör mig riktigt bekymrad faktiskt om du beter dig likadant i verkliga livet.
    Nej, jag har inte hunnit läsa alla svar. Jag har nämligen barn så jag har inte tid att sitta hela kvällarna att läsa otroligt långa trådar på FL.
    Min poäng var att man kan tolka trådar på väldigt olika sätt och utifrån det svara väldigt olika. Om du har problem med det tycker jag väääldigt synd om dig faktiskt. Tillvaron blir så mycket mer givande om man kan se saker ur olika perspektiv och inte uppleva allt som svart och vitt. 
Svar på tråden Utskälld av svärmor!!