EnAnonumius skrev 2013-11-24 18:14:31 följande:
Jag hade förvänta mig exemplifieringar som var lite mer i analogt med trådens ämne OCH analogt åldern som kommit fram i tråden.
D.v.s 5år. Kanske hade varit på sin plats att betona det fast man hade tagit upp om femåringar tråden igenom.
"Små barn" ja. Dock så är det ju som så att TS pratar om 5-åringar INTE 0-2-åringar och i de läget kan jag hålla med om att de får gärna leka med maten och att det är naturligt rent av.
Hade tråden handlat om en 2år eller yngre, utan 5åring som inte får leka med mobilen vid matbordet.
Men nu handlade inte tråden om att "leka med maten". Utan att leka med något annat VID maten och 5år.
Så vad anser du är viktigare att lära barnen än adekvat bordskick och hyfs vid matbordet?
Oj, vad olika man kan tolka en tråd. Det jag läser är en tråd som handlar om bekymret med att den äldre generationen lägger sig i beter sig oförskämt.
Jag har dessutom uppfattat på TS att detta handlar om efter att maten är uppäten, och då de vuxna sitter kvar och småpratar, vilket säkert kan pågå några timmar. Underbart att så många har 5-åringar som sitter som små ljus en hel kväll och lyssnar på vuxna som pratar politik och världsekonomin. Konstigt att jag så sällan möter dessa barn
.