Utskälld av svärmor!!
Pim skrev 2013-11-23 18:57:10 följande:
Jag tycker det var väldigt tokigt av din svärmor att skälla ut dig för en sådan sak. Jag låter också mina barn sitta med mobil eller ipad vid matbordet - ibland till och med... wait for it... när de äter! När vi är hemma eller hos sina mor- och farföräldrar behöver de inte ha "socialt vett", som någon skrev, vad nu lite speltid skulle ha med det att göra. Det är ju ingen galamiddag med kungen de är på. Jag förväntar mig inte att mina barn ska tycka att det är kul och intressant att snacka vuxengrejer vid matbordet om vi är någonstans. Då ser jag hellre att de har något kul att göra en stund än att de ska sitta rakryggade för syns och etiketts skull.Håller helt med! Att ha god uppfostran är inte att alltid sitta rakryggad varje minut... Är man hemma/med familjen så ska man ha en frizon! Vilket innebär att kunna avgöra när det är ok med vissa saker, och en 5-åring ska hemma hos sin farmor kunna sitta vid bordet och spela på en telefon. Jag tror att alla gör saker hemma som de inte gör borta!