Inlägg från: Mercurialis |Visa alla inlägg
  • Mercurialis

Utskälld av svärmor!!

Kajsa75 skrev 2013-11-22 11:32:12 följande:
    Alltså jag blir så trött.... igår hade vi middag och min svärmor - som alltid har mkt åsikter - skällde ut mig för att min 5åring satt med min mobil vid bordet och spelade spel.
    MEN HALLÅ!!! Det är väl helt upp till mig hur jag väljer att uppfostra mitt barn? Jag tycker det är helt okej att han spelar spel vid bordet (han hade ätit klart OCH Det var ett pedagogiskt spel) medan vi sitter och pratar om vuxengrejer.
    Det är inte lätt när man möter den äldre generationen som inte har förstått grejen med internet, datorer och telefoner i allmänhet... :(
    Var var denna middag?

Om jag hade haft middag hemma hos mig och barnen hade ätit färdigt, så hade jag låtit dem gå från bordet. Då finns det ingen anledning att de sitter och spelar spel vid matbordet.

Om det var middag hemma hos svärmor, tycker jag att hon har rätt att sätta upp villkoren för hur hon vill ha det. Vill hon inte att det spelas spel vid matbordet, så är det så. Återigen, barnet hade kunnat gå från bordet.

Om det var middag på restaurang, ser jag inget problem med att barnet satt och spelade spel vid matbordet medan de vuxna pratade. Hellre det än att barnet hade sprungit omkring. 
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mercurialis
    Alecto skrev 2013-11-24 10:53:59 följande:
    Hm.. och hade barnet varit tvunget att sitta kvar vid bordet och umgås hade säkert någon gått i taket pga avbrutna samtal, tillsägelser över att barnet petar, pillar och leker...

Det är kanske inte så kul att bli förvisad till ett annat rum om alla sitter kring ett bord - det märker jag ofta på tillställningar även om barnen har tillstånd att gå, de kan hämta leksaker och sätta sig på golvet och leka för de vill vara närvarande även om de inte deltar.

Om barnet hade satt sig på golvet med paddan - hade det gjort någon skillnad?

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Utskälld av svärmor!!