Inlägg från: Stekt potatis |Visa alla inlägg
  • Stekt potatis

Utskälld av svärmor!!

Tom Araya skrev 2013-11-22 19:36:39 följande:
    Det är inte lätt med folk som inte lärt sig vanligt bordsskick och vett heller....

Det spelar väl ingen roll om det är dagens eller gårdagen spel och leksaker (telefon också för den delen)!?

Ja, du väljer hur du uppfostrar ditt barn men det innebär inte att man inte får ha åsikter om det.

Jag använder dator, mobiltelefon, och andra apparater och spelar ibland spel på dessa.
    Jag tycker inte de har vid matbordet att göra vid måltiderna, i synnerhet inte om man har gäster hemma. Möjligtvis att man kan göra undantag vid högst osociala sammanhang i/kring jobbet.

Om alla (eller åtminstone ditt barn) hade ätit klart, varför kunde barnet då inte sitta någon annanstans och spela?
    Men är du TS barns förälder eller? 

• Stekt potatis
    sextiotalist skrev 2013-11-24 08:06:17 följande:
    Om man vill umgås med mobilen, så kan man stanna hemma
    Och det bestämmer 5-åringen? Ja, nä, nu kommer farmor så jag går och lägger undan mobilen för det är ju superintressant och sitta och lyssna på de vuxna. 
  • Stekt potatis
    Tom Araya skrev 2013-11-25 14:16:47 följande:
    Svårt att gå någon annanstans?
    Som sagt, 5 år... Vill gärna få vara med om du har läst resten av inläggen här. 
  • Stekt potatis

Men, har ni inte barn själva?? Oavsett om de vill titta på film eller spela spel så är det ju massor med barn som inte inte vill sitta själva i ett rum och göra detta, utan ändå vill känna att de är en del av gemenskapen. Sen kan de ju inte ha högsta ljudet på, men de kan ändå kombinera sina intressen med att känna tryggheten med att ha de vuxna fysiskt i närheten.  Och jag och andra vuxna får prata i lugn och ro, win-win! 

Vad skönt att man som förälder får bestämma SJÄLV vad som är bäst för sitt barn, och med detta avslutar jag min del i konversationen. Jag lägger hellre tid på att umgås med min son .  

Svar på tråden Utskälld av svärmor!!