Inlägg från: Hugful80 |Visa alla inlägg
  • Hugful80

Utskälld av svärmor!!

Har barnen ätit klart sitter de inte vid bordet och spelar. De frågar om de får gå från bordet, tackar för sig och dukar av. Därefter kan de sitta i exempelvis vardagsrummet och låna mobilen, efter att de frågat och fått ok från föräldrarna. Att låta barn sitta med mobil vid matbordet är inte ok.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Hugful80
    loveit skrev 2013-11-22 11:38:32 följande:
    Jag läste den här artikeln i veckan: www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article1...

Att forskning visar att barn inte blir bråkigare av spel! Där har du bra argument till din svärmor :)
    Det hör inte till saken. Visst uppförande är inte ok när man sitter vid ett matbord.
  • Hugful80
    Kajsa75 skrev 2013-11-22 11:32:12 följande:
    Det är inte lätt när man möter den äldre generationen som inte har förstått grejen med internet, datorer och telefoner i allmänhet... :(
    Så det hade varit okej om barnet ifråga hade lagt patiens eller frågat om någon velat vara med på plump?
  • Hugful80
    Margaux skrev 2013-11-22 23:09:25 följande:
    Ibland är det onekligen en räddande ängel när det är myror i byxorna på barnen. 
    Vad är det för fel på vad barn gjorde "förr i tiden"? Titta i en serietidning, bok, rita etc? Barn måste inte vara interaktivt underhållna av digitala saker precis hela tiden bara för att det går. Om de nödvändigtvis inte kan sitta kvar vid bordet, vilket jag kan förstå, varför kan de inte lära sig att allt inte måste hända hela tiden?
Svar på tråden Utskälld av svärmor!!