• Anonym (oroad....)

Blir jag dålig?

Hej !! 
    Har ätit panocod i ca 4-5månader .. ca 4-6 om dagen.. Jag har innan dess ätit långa perioder men paus med graviditet..

Kommer jag bli dålig nu? Hur kommer kroppen reagera ?
    kan man lindra på något sätt? 

har sån oro.. men vill sluta helt nu,
    Är idag helt Nollad och har inga i morgon.

• Svar på tråden Blir jag dålig?
  • Anonym (oroad....)

Hej!!

Känner olust, pirr i bröstet och matt....
    Kan tillägga att jag ätit dessa tabletter sedan 07.. med paus för graviditet..

hur lång tid tar de innan man känner sin egna eufori? mår bra av sej själv igen? jag är ju lycklig !

• frappa
    Anonym (oroad....) skrev 2013-11-25 09:46:29 följande:
    Hej!!

Känner olust, pirr i bröstet och matt....
    Kan tillägga att jag ätit dessa tabletter sedan 07.. med paus för graviditet..

hur lång tid tar de innan man känner sin egna eufori? mår bra av sej själv igen? jag är ju lycklig !
    Du är fortfarande lika lycklig, hade det varit tramadol så hade den fått dig känna dig eländig psykiskt också.
    Dock så är du trött och matt, det brukar bli dominerande.
    Skulle gissa på tisdag onsdag börjar det lätta en del, gör det inte det så.
    Så max någon dag till.

Personligen varit med många såna här, och man lär sig nått varje gång.
    Och det är man tvungen till att göra, för om man inte lär sig nått.
    Så kan man inte ta sådana här mediciner mot smärta, som jag är i start behov av i mellan åt.
    Brukar gå 6-36månader mellan gångerna som jag absolut måste ha starka smärtstillare.

Man ska inte vara rädd för sådan här medicin, utan man ska ha en respekt för dom.
    Så tror jag de flesta kan klara av dessa mediciner.
  • Anonym (oroad....)

Feber lite lätt och Världens muskelvärk, illa mående och trött? Är de utsättningssymtom? Är på sjunde dagen nu.

Ge men tips att må bättre snälla

• frappa
    Anonym (oroad....) skrev 2013-12-01 21:35:43 följande:
    Feber lite lätt och Världens muskelvärk, illa mående och trött? Är de utsättningssymtom? Är på sjunde dagen nu.

Ge men tips att må bättre snälla

Efter 7 dagar, så är det inte mycket av detta som är abstinens.
    Men jag märkte när jag var yngre, att kodeinet höll borta förkylningar och feber influensa.
    Och när man slutade så bröt dessa ut.

Nästa gång, se till att trappa ut kodeinet mot slutet, när du tänker ta ett uppehåll.
    Det kommer göra hela processen betydligt behagligare.

• Anonym (oroad....)

va ju nionde dagen... idag 10. jag förvirrad.... 

Haft diaree sen igår och i natt magont.. känns som de kan va abstinens? eller de är de inte alls kanske ?

mår som en potta skit iaf, och känner mej mörbultad både här och där

• frappa
    Anonym (oroad....) skrev 2013-12-02 06:23:07 följande:
    va ju nionde dagen... idag 10. jag förvirrad.... 

Haft diaree sen igår och i natt magont.. känns som de kan va abstinens? eller de är de inte alls kanske ?

mår som en potta skit iaf, och känner mej mörbultad både här och där

Testa detta bröd, det brukar fixa till den mest hårda mage och den mest lösa.
    www.lchf-recept.se/sesambrod/

Jag aldrig hört någon haft problem såpass långt bort.
    Kan vara en del psykiskt också.
    Men såklart det finns ju de som inte märker ens de slutar med kodein, även efter lång konsumtion.Du kanske har oturen att tillhöra dom som får längre abstinsbesvär.

Men problemen msåte väl ha mattas av?
    Du sluppit myrkrypningar?
    För de är de absolut värsta i mitt tycke i avvänjning av denna typen av medicin.

• Anonym (oroad....)

Är nog influensan.. Hur kommer de sej att den bryter ut då? Att kodein kan hålla den borta?Förvånad

Frappa... Måtte då säga tack till alla dina svar! du är en klippaSolig

• frappa
    Anonym (oroad....) skrev 2013-12-02 14:31:04 följande:
    Är nog influensan.. Hur kommer de sej att den bryter ut då? Att kodein kan hålla den borta?Förvånad

Frappa... Måtte då säga tack till alla dina svar! du är en klippaSolig

Har inte en susning om detta.
    Dock har jag haft detta själv ett flertal ggr, att en influensa eller kraftig förkylning blommar ut.
    En polare har samma erfarenhet, längre än så sträcker inte sig mina kunskaper och hur vanligt det är.

När du fått lite erfarenhet i hur det funkar och allt sånt.
    Så blir det faktiskt enklare med tiden att ta uppehåll från sin smärtmedicin.
    Om myrkrypningar någon gång skulle uppenbara sig, så sov när kroppen vill.
    Dock sover man typ 15-60min, då ingen idé att försöka somna om.Bara sätta/lägga sig framför TV´n och rida ut.
    Därför det är viktigt att tänka på man har en mindre mängd kvar som man trappar ut med, och då kvällstid.
    För på natten vill man ju sova.

Nu har jag personligen inte konstant smärta, utan går i skov.
    Där tom IV inte har tillräckligt bra verkan.Så hamnar sällan i svåra abstinens, just pga tiden med smärtan är för kort att få beroendet sätta sig tillräckligt djupt.

Glad att få hjälpa dig.
    Men glöm inte att alla människor är olika och reagerar olika på dessa mediciner och hur de reagerar när man tar bort dessa.
    Så gäller för dig att ta reda på hur det funkar med dig, så kommer framtiden vara enklare med dessa mediciner.

• Anonym (oroad....)

Har vart hos läkare 2 ggr och nu har jag fått hostmedicin. Jag agit de 2 ggr dagligen. Vet ju de är lite morfin i den va ? så hamnar jag i samma skit igen nu då? 

jag ska inte ha sådana piller mer, jag är trött på att vara under medicin .. Men du är en klippa och en sån hjälp.

• frappa
    Anonym (oroad....) skrev 2013-12-05 09:02:39 följande:
    Har vart hos läkare 2 ggr och nu har jag fått hostmedicin. Jag agit de 2 ggr dagligen. Vet ju de är lite morfin i den va ? så hamnar jag i samma skit igen nu då? 

jag ska inte ha sådana piller mer, jag är trött på att vara under medicin .. Men du är en klippa och en sån hjälp.

Nä, inte om du fått ut det andra.

Jag hade svår hosta med luftvägsinfektion och lunginflammation.

Så fick 5 flaskor på raken, kände noll efter detta.

• Anonym (oroad....)

Frappa: kommer antagligen få ett gäng nu igen. Är jag fast igen då. Vill ej må skit mer. Jag säger nej då... Så svårt detta, samtidigt har jag magvärk.

Svar på tråden Blir jag dålig?