• Madicken01

Snarkar

Hej hej!
    Jag har under senaste tiden börjat snarka på nätterna, detta har jag aldrig gjort tidigare.
    Jag lider inte av det men min sambo har av förklarliga skäl lite svårt att sova.
    Någon som har tips på hur jag kan undvika att snarka?
    Finns det något på apoteket? Eller något gammalt husmorstips? ;)
    Sover framförallt på sidan...
    Min sambo vill ogärna hålla på att väcka mig eftersom han vet att jag sover dåligt som jag gör nu i och med graviditeten.

Någon som har råd?

• Svar på tråden Snarkar
  • Meinu

Jag har också börjat snarka nu under graviditeten. Inte bara på natten dock, utan på dagen när jag är vaken också! Ha ha 
    Min sambo lider inte av det, men om han nu had egjort det hade jag sagt åt honom att antingen köpa öronproppar eller lägga sig på soffan.
    Problem solved.  

• Plopps80

Jag snarkar så jag väcker mig själv. Mannen har flyttat ut ur sovrummet för inte ens öronproppar hjälper. Jag snarkar fruktansvärt högt. Alla slemhinnor svullnar och man har ett ökat tryck pga mer blod och bebisen. Detta går över när barnet är fött jag snarkade lika mkt min första graviditet.

• Madicken01

Tack för era svar. Skönt att jag inte är ensam ;)
    Ja det blir kanske soffan tillslut för sambon.. tänkte om det fanns andra lösningar :).

• Plopps80

Känns hemskt att min sambo inte kan sova i samma rum som mig Känner mig ensam och utfryst men han måste ha sin sömn för att orka jobba. Vill även att han ska vara utvilad inför förlossning och tiden efter med nyfödd för då blir det inte mkt sömn.

• cherrykola
    Plopps80 skrev 2013-11-20 10:04:11 följande:
    Jag snarkar så jag väcker mig själv. Mannen har flyttat ut ur sovrummet för inte ens öronproppar hjälper. Jag snarkar fruktansvärt högt. Alla slemhinnor svullnar och man har ett ökat tryck pga mer blod och bebisen. Detta går över när barnet är fött jag snarkade lika mkt min första graviditet.

Tyvärr släpper det inte för alla. Mitt barn är 13 månader nu och jag vaknar fortfarande på nätterna med tryck i bihålorna och täppt näsa.
    You're such a puppet on string. You don't get it!
  • Plopps80
    cherrykola skrev 2013-11-20 11:37:31 följande:
    Tyvärr släpper det inte för alla. Mitt barn är 13 månader nu och jag vaknar fortfarande på nätterna med tryck i bihålorna och täppt näsa.

Har du kollat upp det? Så ska du ju inte ha det! Efter jag födde dottern har jag fått stora besvär med återkommande bihåleinflmationer mina 2 per år vet inte om det har något samband. Men mellan de är jag inte tät. Sök för det så kanske du kan bli av med det.
  • Fiskarn

Pumpa dig full med nazonex innan du somnar så löser det sig! Fick det utskrivet av läkarn för just snarkning! Nu är det ju receptfritt ð???

• Plopps80
    Fiskarn skrev 2013-11-20 20:56:37 följande:
    Pumpa dig full med nazonex innan du somnar så löser det sig! Fick det utskrivet av läkarn för just snarkning! Nu är det ju receptfritt ð???

Läkaren på mvc har strikt avrådit mig från nasonex då man ska vara extremt försiktig med kortison under graviditet. Annars hade iaf jag pumpat näsan full.
  • cherrykola
    Plopps80 skrev 2013-11-20 12:53:47 följande:

Har du kollat upp det? Så ska du ju inte ha det! Efter jag födde dottern har jag fått stora besvär med återkommande bihåleinflmationer mina 2 per år vet inte om det har något samband. Men mellan de är jag inte tät. Sök för det så kanske du kan bli av med det.
    Japp. Har fått testa nasonex, rinexin och avamys och har fortfarande problem. Ska köra avamys ett tag till sen höra av mig till en riktig öron, näsa, hals-läkare.

Det är sjukt jobbigt i alla fall >_> 
  • Lurvenpajsaren

Jag har bettskena nu för min snarkning gav sömnapné. Fick beskedet att det är farligt för bebisen för om jag inte får luft så får bebis det inte heller. Nu använder jag den varje natt. Livrädd. Snarkar annars kraftigt och vaknar av att jag behöver luft. Usch.

• Carina1

Jag snarkar nu i v 30 . Men min make skrattar åt det hela eftersom han säger "nu vet han hur jag känner när han snarkar på ". Han stannar kvar i sängen tills jag somnat sedan går han till soffan ställer klockan och kommer in till mig innan jag vaknar .  Han tycker att sängen är min eftersom jag behöver den mest just nu .

Svar på tråden Snarkar