Inlägg från: mammamarre |Visa alla inlägg
  • mammamarre

egna sängar

Jag har 2 döttrar som e 5 och 7år.  Dem delar rum. Har  en våningsäng.  Dem somnar  i sina  sängar.  Men på nätterna kommer  dem över till oss. Det är inte alla gånger någon av oss  vaknar.   Vi har sagt att dem kan slå på saga på cd  på svag volym när dem vaknar  och försöka somna om.  Det gör dem  inte  ibland följer vi med dem över  då somnar  oftas  vi där.  Då sover  vi inte  bra. Och Vi sover inte bra  när dem kommer över och inte dem heller  för dem kan vakna  slåss om täcket i vår säng. Den yngsta tjej  har börja komma över när  hon blev 3-4år och den äldsta  har alltid kommit. Hur ska vi gör  för att få dem sova i sina sängar. Vi väntar  en till och när den kommer, kommer dem  bli väckta om de kommer till oss och  ingen av oss  får  sova.

Tack för alla tips å råd. 

• Svar på tråden egna sängar
  • mammamarre

Jag tror inte min 7 åring är otrygg utan gå på vana och lilla tösen vaknar oftas pga av den stora går. Visst får dem komma in om de drömmer och är sjuka. Lillasyster har sagt att storasyster får sova hos henne om hon vaknar. Men de är som den stora glömt det på natten. Den stora har alltid fått sova hos oss. De har den lilla med men inte vela gjort det utan sovit i sin säng. Tills för nåt år sen. Det händer nån enstaka gång att den stora sover hela natten i sin säng. Om hon sover hela nätterna nån gång så är hon väl inte otrygg. Jag frågar henne varför hon kommer över de kan hon inte svara på.

• mammamarre

Vi kan ju kanske prova  att lägga en av oss på madrass på glovet inne hos dem. I vårat rum  får  vi inte plats med madrasser eftersom vi tog  de näst minsta sov rummet och dem fick de största. Det är deras skull jag vill att dem sover i sina  sängar för att sen när det kommer  en skrikande bebis på natten.  Så kommer dem bli väckt om dem sover hos oss. Dem måste  få sova bra för att orka med skola dagis på dagarna.. Tänk er då att bli väckt av mamma och bebis sen  ett x antal gånger på  natten.  Jag tror att den stor tösen oxå bara vill vet att vi finns. För går  vi in och lägger oss i våningsängen på nerder våningen  hos  hennes lillasyster då somnar hon om och ligger kvar i sin säng hela natten om vi ligger i sängen nedan för henne. Då har det inte med otrygg het att göra tror  jag.

• mammamarre

kanske kan vara ide att byta ut sängen men.   lampa  har dem.  Jag har  frågat den stora tösen varför hon kommer. Det  har hon inget svar på.   Jag vet att bebisar inte alltid skriker.  Men då stora tösen vaknar ganska lätt.  Jag vill vara förberda mig på att dem kan sova själva i sitt rum ifa de blir en skrikig  bebis . Jag haft både snäll och skrikig bebis.

Svar på tråden egna sängar