Rocket Mania skrev 2013-11-20 12:43:04 följande:
Jag skulle säga att det är tvärtom. Ett tryggt barn vet att dom är välkomna till föräldrasängen. Ett otryggt barn ligger kvar även om hen vaknar och är rädd/ledsen.
Personligen sover jag bättre tillsammans med någon, det tror jag de flesta människor gör. De flesta föräldrar ser det som en självklar sak att de ska sova tillsammans, vuxna människor borde väl annars vara bättre på att sova själva? Deras små barn ska ju klara av det.
Min yngsta sover oftast mellan mig och pappan. Är pappa inte hemma ligger hon alltid hos mig, vi gillar att ha det så. Ibland väljer hon dock sin egen säng men den står i samma rum som vår och hon kommer ibland upp till oss ändå. Hon är ett mycket tryggt anknutet barn som skäms bort med kärlek och närhet helt enkelt.
Som svar på TS skulle jag nog inte laga något som inte är trasigt. Se inte nattvandringen i sig som problemet utan att sängen är för liten. Lägg ut madrasser, dela på er en period, köp en större säng. Tids nog flyttar barnen ut, ytterst få pre-teens och tonåringar sover hos sina föräldrar.