skickat schenker paket.
sandratjejen skrev 2013-11-19 12:58:33 följande:
Hej tänkte kolla om de är någon som har koll på detta?. Jag har sålt ett hästtäcke via en sida och skickat de med schenker. Köparen har varit krånglig och velig från början och de tog över 2 veckor innan jag hade pengarna för de. Nu skickade de iväg och jag har sett att hon har fått sms avisering 13/11. Hon säger att hon inte fått någon men har pratat med schenker och ombudet har skickat ut de. Läste nu att hon måste hämta ut paketet inom 14 dagar annars skickad de tillbaka till mig för fraktkostnad. Täcket kostade ganska mycket nytt hon köpte de dock för 500kr +frakt av mig så givetvis kommer ja beta frakten tillbaka till mig. Men blir jag sedan skyldig att skicka de till henne igen om hon nu inte skulle hämta ut de? Eftersom hon har betalat för de?Förmodar att du är privatperson och inte ett företag. Om köparen inte hämtar ut paketet så skulle jag (en snäll dag) gjort avdrag för returfrakten och returnera återstående belopp till köparen. Ett avtal sker i detta fallet vid betalningen. Sedan om köparen inte fullföljer avtalet så är det köparens problem. Hoppas du slipper mer trassel för det är så tidskrävande!