Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!
Lite info om Rakels pappa:
I mitten av 1970-talet kontaktades Zacharias av två affärsmän; inspirerade av framgångarna som Johnny Bode fått med Bordellmammas visor 1968 ville de att han skulle skriva två album med "erotisk rock" samt en roman med samma tema. Boken blev snabbt glömd, men albumen blev oväntade succéer: Belinda och Belindas döttrar. Text och musik skrevs av Zacharias, som tillsammans med sitt kompband Levande Livet spelade in skivorna under mycket kort tid. De gavs ut anonymt och såldes enbart genom annonser i herrtidningar och porrbutiker, och släpptes med några månaders mellanrum 1975.
Musiken på skivorna spänner över det psykedeliska, progressiva och proggiga med inslag av såväl blues som hård rock. Texterna är - med såväl 1970-talet som nutidens måttstock - sexuellt mycket grova. Återkommande teman är incest (Snälla pappa pippa med mej), BDSM (Piska mig redlös), homosexualitet (Gay Club) och impotens (När skogens källa sinar). Grova könsord är nästan de vanligaste orden i texterna.
Texternas tabuöverskridanden var troligen väl hårt för många som köpt skivorna, många exemplar kastades bort. Under 1980-talet uppnådde den kultstatus och skivorna blev dyra rariteter på samlarmarknaden. Albumen inspirerade också 1990-talets punkare att utveckla den så kallade könsrocken.
Under 2004 återutgavs skivorna på en CD Belindas sånger av Subliminal Sounds inkluderandes extra material med engelska texter, men utelämnande vissa av de grövre spåren: "Piska mig redlös", "Härskarinnan", "Piska min pung", "Helens fitta", "Barnvakten" och "Helens överraskning". Stefan Kéry/Subliminal Sounds gjorde djupintervjuerna med Tom Zacharias och skrev den biografiska texten till CD-häftet vilken också ligger till grund för denna Wikipediatext.