• sommarbarn2010

Gravida i Karlstad?

Hej! Det skulle vara kul att lära känna andra gravida i Karlstad med bf januari/februari/mars, speciellt eftersom ingen av mina vänner har barn/är gravid. Det är ju alltid trevligt med promenadsällskap, fika och byta tankar med varandra :) Jag har en son som är född 2010 och är nu gravid med lillasyster som är beräknad i februari 2014.

• Svar på tråden Gravida i Karlstad?
  • sommarbarn2010
    alexandran skrev 2013-11-18 11:33:49 följande:
    Hejsan. Jag väntar mitt första barn, bf 19e februari :)

Va kul :) Vet du vad det blir eller ska det få bli en rolig överraskning?
  • FlitigaLis

Hej.

Jag väntar vårat andra barn i april, så det var inte riktigt det du sökte.

• sommarbarn2010
    FlitigaLis skrev 2013-11-18 12:20:53 följande:
    Hej. Jag väntar vårat andra barn i april, så det var inte riktigt det du sökte.

Fast det är alltid kul att träffa och lära känna fler :)
  • sommarbarn2010
    FlitigaLis skrev 2013-11-18 12:20:53 följande:
    Hej. Jag väntar vårat andra barn i april, så det var inte riktigt det du sökte.

Gick lite fort att skicka iväg meddelandet- Vore kul om vi blir några som kan ses kanske :) Hur gammal är din äldsta? :)
  • FlitigaLis
    sommarbarn2010 skrev 2013-11-18 12:28:30 följande:
    Gick lite fort att skicka iväg meddelandet- Vore kul om vi blir några som kan ses kanske :) Hur gammal är din äldsta? :)

Han blir två i januari.

Ja absolut det vore roligt
  • leexxii

Jag har bf i april så lite senare än vad du söker. Men minna vänner har häller inga barn så de känns ju lite ensamt.. Vore kul att lära känna andra som man faktiskt får tjata bebis saker med som förstår lite mer :)

• sommarbarn2010
    leexxii skrev 2013-11-18 23:08:27 följande:
    Jag har bf i april så lite senare än vad du söker. Men minna vänner har häller inga barn så de känns ju lite ensamt.. Vore kul att lära känna andra som man faktiskt får tjata bebis saker med som förstår lite mer :)

Ja men visst, alltid kul med fler :) Och som du skriver, det är ju roligare att prata med andra i samma sitts :)
  • FlitigaLis

Har ni börjat förbereda något inför bebisen då? Handlat något?

Vi har köpt vagn, så har vi tingat en babykorg som jag snart får (hoppas jag). Så råkade det bli en pyjamas för någon vecka sen. Köpte en tigerpyjamas till sonen så såg vi bebisvarianten bredvid och vi kunde inte låta bli.

I övrigt har vi allt kvar efter sonen. Jag skulle iofs gärna vilja ha en babysitter, det hade vi ingen till Charlie men nu när man kommer ha två barn kanske man skulle behöva en

• leexxii

Oj nej vi har inte köpt något alls än, jag har nog inte förstått än att de är på riktigt och så känns de så otroligt långt kvar. Fast å andra sidan så har vi inte ens berättat för alla än de bidrar säkert mycket till overklighets känslan. Ja men en fb grupp vore ju något lättare att samlas så :)

• sommarbarn2010
    FlitigaLis skrev 2013-11-19 20:24:23 följande:
    m.facebook.com/ Lägg till mig på fb så fixar jag en grupp och bjuder in er

Fb- grupp låter bra :) Vi har vagn, babyskydd och skötbord kvar, men lite nya kläder ska det handlas :)
  • sommarbarn2010
    FlitigaLis skrev 2013-11-19 20:24:23 följande:
    m.facebook.com/ Lägg till mig på fb så fixar jag en grupp och bjuder in er

Jag hoppas det var rätt Lisa jag la till nu :) Bor du på Hammarö? Det gör jag med :)
  • alexandran

Oj här har jag missat en hel del :) Tog inte reda på kön här inte, vi valde att det får bli en överraskning. :) Väntar de flesta här sitt första barn också?

• ImaleC

Hej! Läste att flera här är förstagångsmammor vars kompisar inte heller har barn. Vill bara tipsa om "Karlstamammor", en ganska stor FB-grupp, fick själv tipset från en kompis när jag var hämma med (blivande) storasyster. Kul med en lokal grupp (om inte annat blir man påmind om när det är barnloppisar på g!).

Svar på tråden Gravida i Karlstad?