Hur berätta (gravid)för nån som inte kan få barn?
Jag har varit i en liknande situation, fast jag har kämpat i 5 år för att bli gravid och blev gravid via ivf, har en nära vän som också kämpar men inte lika länge, och hon mådde dåligt varje gång någon berätta att de blev gravida, vi ventilerade våra känslor av orättvisor o hur det kändes när jag blev gravid så berättade jag öga mot öga och sa att jag förstår att det är tufft för dig och jag förstår om du inte orkar med att träffa mig på ett tag för att smälta allting, men hon blev snarare tacksam för att jag visade henne respekten för henne att jag visste hur de kämpat. Under hela min graviditet så gjorde jag allt för att inte "gnugga" in det utan vi prata om allt annat och hon kände att jag var den enda som respekterade henne rakt igenom. Det gick halva min graviditet innan hon själv blev gravid. Så idag så har vi två barn var. Och hon säger än idag att hon är tacksam över att jag var ärlig och sa det till henne direkt bara jag o hon istället för att gå omvägar.
Ts du är den enda som känner din släkting och den relationen ni har bäst. Tänk bara på att ju mer man försöker Linda in det desto jobbigare kan det vara för den andra som sitter i motsatta stolen. Lycka till.