Inlägg från: Underbarafinaste |Visa alla inlägg
  • Underbarafinaste

Förvirrad..pågående missfall eller gravid?

Är så förvirrad!
    Den 7:e november (en dag innan bim) fick jag en ljusrosa flytning och sen på bimdagen fick jag "mens". Blödningen var inte alls så riklig som den brukar vara. Gjorde ett gravtest som visade negativt. Dagarna fram tills igår har jag småblödit om man nu ens kan kalla det blödning? Mest kommit blod, både brunt och ljust rött på pappret när jag torkat mig. Inte alls i stora mängder. Det har mer varit som blodblandad slemmig flytning.
    Det konstiga är, att jag efter att ha haft dessa blödningar/flytningar plussar på gravtest. Tog flera stycken och även ett clearblue digital igår som visade gravid 1-2.
    Fattar inget!? Har inte ont... Och idag är flygningarna borta.
    Pratade med kvinnokliniken som sa att jag skulle ta ett nytt test på tisdag nästa vecka...
    Är det ett pågående missfall jag har? Eller haft?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Förvirrad..pågående missfall eller gravid?
  • Underbarafinaste
    josefine 83 skrev 2013-11-16 21:36:51 följande:
    Puffar , har samma som dig men har inte gjort gravtest än, fick massa bruna flytningar idag och nu lite rosa men inget mer bim-3 har ingen mensvärk! Tänkte vänta till bim å göra gravtest! Lycka till

Åh!! Vist är det jobbigt att inte veta!? Mina flytningar/blödningar försvann igår. Och gravtest idag visade positivt. Har läst att man kan ha blödningar och blodblandade flytningar tidigt i graviditeten..men det är ju svårt att själv veta vad som är "normalt". Tydligen så ger gravtest även positivt utslag efter ett missfall också eftersom hormonet hcg finns kvar ett tag i kroppen efter ett missfall. Ska ringa kvinnokliniken igen imorgon och höra vad dom säger... Har du några gravsymtom? Håller tummarna för dig att du har en liten som växer :). Vi kan väl uppdatera varandra här :)? Lycka till du också!
Svar på tråden Förvirrad..pågående missfall eller gravid?