• forestman93

Flytta ihop med pojkvännen

Hejsan Jag är en tjej på 20 år- fyller 21 i mars och har nu i december varit tillsammans med min nuvarande pojkvän (som förövrigt är 23) i ett halvår. Vi träffades på Internet och har verkligen lärt känna varandra. Vi pratades vid i 5 månader konstant och började träffas regelbundet i februari i år. I alla fall: Vi har pratat om att flytta ihop men inte tidigare än till hösten. Jag läser på universitetet och bor nu hemma hos mina föräldrar och vikar ibland när det är möjligt. Min pojkvän har i stort sett heltids jobb (30 h/v) så vi borde kunna lösa det ekonomiska ifall jag tar studie lån... Vad tror ni? Jag har två kassa förhållande bakom mig och har bott utomlands själv - en kort vistelse. Min pojkvän har pluggat på annan ort så jag tror inte det blir några problem men det är lätt att vara efterklok ;) Vad är era erfarenheter? Mina föräldrar planerar hur de ska renovera huset vi bor i nu och det känns inte som om att de förstår mina planer :) ? Tack

• Svar på tråden Flytta ihop med pojkvännen
  • Evelina021

Träffade min sambo via Badoo.com 26 mars i år :) vi flyttade ihop nu i slutet av augusti. Har verkligen gått fort fram eftersom vi även väntar barn. Men känns det rätt så är det bara att köra på :) Vi är jätte lyckliga att vi bor ihop.

• forestman93

Åh gud så roligt! Ett stort grattis till er får jag ju säga! :) Roligt att höra att det kan gå så bra:) Vet inte hur gamla ni är men hur bör man berätta för de där hemma. Det är ju ändå ett stort steg tänker jag? Kram

• Evelina021
    forestman93 skrev 2013-11-15 00:37:14 följande:
    Åh gud så roligt! Ett stort grattis till er får jag ju säga! :) Roligt att höra att det kan gå så bra:) Vet inte hur gamla ni är men hur bör man berätta för de där hemma. Det är ju ändå ett stort steg tänker jag? Kram
    Tack :) Jag är 92a och han 88a :) Ingen av oss bodde iof hemma utan hade varsin trea med 5 mils avstånd haha :) men vi kom överens om att han skulle flytta till mig istället. Klart att de är en stor grej att flytta ihop men samtidigt är du ju så pass gammal att de kanske är dags att flytta hemifrån och skapa ett eget nytt liv med någon annan :) Det är väl bara säga som det är till föräldrarna, mina tog det jätte bra när jag berätta att min kille skulle flytta till mig. Men som sagt var ju redan gravid så det var väl ganska självklart att vi skulle flytta ihop inom en snar framtid :P
  • forestman93

Haha oj ja då förstår jag! Härligt att din familj tog det så bra :) även om du nu redan var gravid när du berättade :) Jag är mest "rädd" för vad de ska säga o hur de reagerar. De har alltid varit förståeliga i mina val i livet men ändå. Som du skriver ang att det kanske är dags att lämna boet- det är så jag känner! Tror det behövs på många plan! Tusen tack

• Anonym (badooare)
    Evelina021 skrev 2013-11-15 00:16:50 följande:
    Träffade min sambo via Badoo.com 26 mars i år :) vi flyttade ihop nu i slutet av augusti. Har verkligen gått fort fram eftersom vi även väntar barn. Men känns det rätt så är det bara att köra på :) Vi är jätte lyckliga att vi bor ihop.

Jag träffade med min sambo på badoo. Klickade direkt, fick hans nyckel efter 1 mån. Och 1 mån efter det så flyttade jag dit. Nu har vi vart tillsammans i 1,5 år o jag är så lycklig :)

Ts - känns de rätt så gör det.
  • forestman93

Grattis till er också! :) Så roligt att det finns personer som verkar positiva till detta. Det är väl bara att köra på då. Min pojkväns bror ska bara flytta ut ur ettan han bor i nu så kan vi ta över. Min pojkväns familj har nämligen en etta så aa... :)

• Anonym (badooare)
    forestman93 skrev 2013-11-15 06:36:17 följande:
    Grattis till er också! :) Så roligt att det finns personer som verkar positiva till detta. Det är väl bara att köra på då. Min pojkväns bror ska bara flytta ut ur ettan han bor i nu så kan vi ta över. Min pojkväns familj har nämligen en etta så aa... :)

Jo men de e klart.. E ni lyckliga så gör de som känns rätt. Sen kan man aldrig lova att de håller 4ever and ever. Men man vill o förhoppningsvis går man in med den inställningen men inget är garanterat. Så gör det som gör dig lycklig.. Jag har aldrig ångrat mitt beslut iaf :)
  • forestman93

Tänkte bara skriva här igen och tacka alla som har gett sin historia och hjälpt mig. Jag har tagit upp detta med mina föräldrar vilket inte var så jätte populärt då de tycker att vi bör vänta. Mina föräldrar tänker att jag kan och får möjlighet att spara ihop pengar så jag och min pojkvän vid senare tillfälle kan skaffa oss ett eget boende. Jag kan väl hålla med om det men samtidigt känner jag att jag går min familj på nerverna och de på mig vilket egentligen inte är så konstigt. Jag och min pojkvän står i borstadskö då vi tycker att lägenheten jag berättade om tidigare kommer vara för liten. Hur går man vidare.

• forestman93

Tack alla :)

Har pratat med mina föräldrar om detta o det gick väl ganska bra men mamma tycker att det är för tidigt och pappa verkar inte tänka så mycket över det. Jag sa att vi står i bostadskö men det skulle man tydligen inte göra utan istället spara pengar så att jag och min pojkvän i framtiden kan köpa oss en egen bostad typ...

Svar på tråden Flytta ihop med pojkvännen