Ni som är bonusföräldrar- kom med råd!
Bonus morsa här
Är barnens biologiska pappa med i bilden? Om han är det så tycker jag att ni ska prata med honom också det kan ju hända att han inte vill att din pojkvän ska blanda sig i för mycket och ta över pappa rollen. Om den biologiska pappa inte är med i bilden så är det i ett annat läge.
Sätt er ner tillsammans med barnen (dom är ganska stora) och prata om hur ni vill ha det i eran familj och hur det ska funka.
Sedan tycker jag att du ska sätta dig ensam med barnen och prata om eran nya situation om att ni ska bli en ny familj. Även jag tycker nog att ni ska vänta med att skaffa gemensamt barn tills familjen har satt sig men om det skulle vara som så att det inte blir så är det viktigt att du pratar med dina barn om att dina känslor för dom inte kommer att förändras.
Utan att du kommer att älska dom lika mycket som du alltid har gjort, jag fick nämligen ta den diskutionen men min bonus son när jag väntade mitt och hans pappas barn.
Han var nämligen liv rädd att han skulle glömas bort och han är i dag världens bästa stoerbror till sin lilla syster som nu är 4.
Men det finns inga färdiga pateneter hur en "bonus" familj ska funka och även om ni sätter er nu och pratarom hur ni ska ha det ,glöm inte tonåren när hormonerna flygger fritt i barnens kroppar
då behöver ni kanske ta ett nytt snack men det viktigaste är att ni pratar och att du och pojkvännen pratar om vad han ska göra och hur han ska aggera. // Lycka till med er nya familj