Inlägg från: annorlundabarn |Visa alla inlägg
  • annorlundabarn

Ni som är bonusföräldrar- kom med råd!

Jag har två barn, 5 och 8 år. Ska flytta ihop med min pojkvän som inte har några barn sedan tidigare. Han gillar dem och de gillar honom.

Jag har aldrig ställt några krav utan bara meddelat förutsättningarna för att vi ska kunna vi ihop. Han säger att han vill bli en "extra pappa" och ser fram emot det. Givetvis är jag glad över detta men är rädd att det ska bli för mycket för honom ändå.
    Vi vet att vi inom en snart framtid vill skaffa gemensamma barn också.

Ni som redan har flyttat ihop och blivit bonusförälder, kan ni ge mig nåt råd om hur man bör tänka och agera för att få den "nya familjen" att funka så bra som möjligt! Vill verkligen att det ska funka!

Vad bör vi prata om innsn?
    Hur bör jag agera?
    Vad bör man tänka på? Små råd och tips?
    Funderade t ex på om det är bättre att skaffa nåt nytt gemensamt direkt så det även blir hans och inte så att han flyttar in till "oss", dumt/bra?

• Svar på tråden Ni som är bonusföräldrar- kom med råd!
  • annorlundabarn

Personligen ska jag säga att barnens pappa aldrig skulle då vara med och bestämma vilken roll min pojkvän ska ha i barnens eller mitt liv. Lika lite som jsg har en åsikt om vilken roll hans sambo ska ha i mina barns liv.

VI måste få ihop vårt vardagspussel liksom HAN måste få ihop sitt.

• annorlundabarn

Brumma: tack för alla goda råd .

Jag tror inte heller på stt han ska flytta in här för jag har byggt upp mitt liv här och tror jsg skulle ta svårt för att han kommer och ändrar. Annat vore det om msn hade nåt nytt ihop. Frågan är bara hur msn vet om msn funkar stt leva ihop om man aldrig provat att ok ihop först??

Svar på tråden Ni som är bonusföräldrar- kom med råd!