Du står nästan längst bak i en lång kassakö...
... när du plötsligt ser att en kassa till är på väg att öppnas. Vad gör du?
... när du plötsligt ser att en kassa till är på väg att öppnas. Vad gör du?
Står kvar och kollar om någon annan tänker flytta på sig. Gör de inte det så går väl jag då. You snooze, you lose.
Har jag bara handlat lite grann, så det får plats i famnen, går jag över till den nya kassan om det verkar enkelt och snabbare. Annars står jag kvar.
Står kvar! Nästan ofelaktigt går ALLA före mig till den nya kön så fort de bara kan, och den som hinner först får ALLTID problem med att betala med sitt lilla plastkort. Jag är oftast utanför kassorna när den som kom "först till kvarn" är klar med betalningen.....
Står kvar, har varit en sån som skyndar över till den nya, det har hänt en del gånger att jag gick miste om kortare kötid då, så slutligen gav jag upp och numera tittar jag på folk som stressar till nästa kö. Det är rätt behagligt att inte stressa så fort man får chansen faktiskt. =)
Jag är sån som står kvar.
I går när jag var och handlade gick kortläsaren sönder i den kassan jag stod i. Jag hade hunnit lägga upp mina varor på bandet, kanske 5-6 st. Det var kö efter mig och kassörskan sa att vi skulle byta kassa, samtidigt tog hon några av mina varor och la över till den andra kassan, jag tog resten.
Personerna bakom mig skyndade sig till den andra kassan för att komma före mig och jag hamnade då såklart sist i kön.
Men då sa faktiskt kassörskan att jag var först så jag fick tränga mig förbi alla med barnvagn, fick några sura blickar på mig. Haha.. men kändes ganska gott att gå förbi.
Fick de jäklarna för de trodde de skulle komma först! HA!
Jag står kvar och iakttar tumultet, blodspillan och raseriet hos de människor som desperat försöker bli först i kön...
Jag står kvar, man blir inte lyckligare av att stressa
Ofta tjänar man (tid) på att stå kvar i den ursprungliga kön, eftersom "alla" skyndar över till den andra kassan.
Jag hinner alltid först till den nya kassan