Inlägg från: Temugg |Visa alla inlägg
  • Temugg

Får telefonförsäljare ringa från skyddat nummer?

Har för mig att det inte längre är tillåtet för telefonförsäljare att ringa från skyddat nummer eller har jag fel? Jag får relativt ofta samtal från andra riktnummerområden som jag inte alltid svarar på, om jag googlar på numret kommer det så gott som alltid upp som telefonförsäljare. Vissa nummer har jag lärt mig känna igen och låter då bli att svara, orkar inte med det efter en dag på jobbet i telefon...

Nu på kort tid har jag vid ett par tillfällen fått samtal från skyddat nummer som när jag svarat visat sig vara telefonförsäljare. Jag tillhör visserligen deras kundregister sen tidigare köp (ej gjort per telefon) men får de lov att ringa anonymt?

• Svar på tråden Får telefonförsäljare ringa från skyddat nummer?
  • Temugg

Nej, jag tror inte heller det. Hade jobbat långa dagar vid båda tillfällena, var allmänt slutkörd, just satt mig ner för att äta och så ringer telefonen och en kulspruteröst börjar i andra änden. De flesta försäljare brukar fråga om de stör eller ringer olägligt men inte dessa!
    Är också nixad men det hjälper ju inte om man finns i kundregistret. 

• Temugg
    Duckan skrev 2013-11-14 10:40:49 följande:
    Stämmer, de får inte ringa från skyddat nummer längre.

Vet du om det gäller även om man sen tidigare finns i deras kundregister?
  • Temugg
    Lillasmulan skrev 2013-12-02 11:13:15 följande:
    Jag har företag. Så när försäljare ringer till mitt företagsnummer säger jag bara att alla samtal som rings in där man vill prata om saker som berör mitt företag går under kategorin "konsultation" eftersom de tar tid ifrån mitt arbete. En konsultation med mig kostar 700kr i timmen.
    Startar klockan nu så fakturerar jag er sedan, brukar jag säga.
    De har slängt på luren direkt varenda gång. =)
    Klockrent!
    Duckan skrev 2013-12-02 11:23:31 följande:
    Temugg, det vet jag inte med säkerhet, men jag tror inte att det finns undantag utan numret ska synas oavsett.
    Ok, tack ändå!
Svar på tråden Får telefonförsäljare ringa från skyddat nummer?