• mellieB

Resa till Thailand med barn?

Hej! Finns säkert en miljard forum om detta men startar en egen tråd ändå.
    I januari åker jag och min familj till Thailand. Vi har två barn en 4åring och en som då nästan är 2år. Detta är första gången vi reser med barnen.

så jag undrar lite just om Thailand har vart där innan flera gånger men då utan barn. Vi ska vara där i 2v.

1. Hur mkt på ett ungefär ligger en rekassa på? (vi har frukost på hotellet)
    2. Dottern har blöja fortfarande, är det nåt man kan köpa där nere eller rekommenderar ni att man tar med sig egna?

• Svar på tråden Resa till Thailand med barn?
  • mp90

Jag har inte varit där med barn ännu men ska dit med min 1åring i jan! När o var ska ni?

Vi kommer ta med egna blöjor(hört att det är dyrt om man inte hamnar på jätteköpcentrum o de är ju inte säkert man gör)

Vi räknar på 1000 kr per dag. Lever då bra!
    Men vi har ju bara ett barn:)

• mellieB

Vi åker till Phuket (kata beach) 10jan åker vi. Ja vi har räknat med 1000kr per dag oxå,, vi har ju inte tänkt shoppa så mkt som man kanske annars gör=)... Men kul och se om någon vart där och se vad dom gjorde slut på=)

• Lowika

Vi surfar dagligen och tänkte nog boka resa till slutet av februari om allt visar sig bra med fripassageraren har samma undringar så jag sparar in tråden i favoritlistan

• mp90

I kata finns säkert blöjor:) är ju mkt turister där:)!

• 1990amanda

Har rest mkt med barn, och har alltid med mig egna blöjor, SOm  mp90 säger så brukar de ofta vara dyrt att köpa blöjor utomlands. och ofta kanske man inte kommer iväg till ett stort köpcentrum. 

Alltid bäst att ha med sig ett par :)  Har även haft med mig badblöjor.

Vi har varit utomlands i thailand en gång med barn o då var sonen  2år. Vår rese kassa gick på ungefär 1000-1200kr per dag.
    Men man kan hitta väldigt billig och god mat, dock är min sambo kräsen så vi åt mest på svenska resturanger där nere vilket gör att de kostar mera!  Sen älskar vi ha shoppa, och de är billigt där  nere, så vi brukar ha fulproppade väskor på hemväegn :

• Dixie

ta med blöjor - det finns där, men ganska dyrt och så har ni ju plats i väskan för shopping på vägen hem!

Svar på tråden Resa till Thailand med barn?