Blödning under tidig graviditet - Hur funkar det?
Är det någon som kan berätta varifrån man blöder under tidig graviditet?
Jag är idag i vecka 8+2 och jag har blött nu i sju dagar och var på VUL i måndags, då hade jag blött i fyra dagar och läkaren konstaterade att mängden jag blöder är ”normal”. Dock verkade fostret vara 8 dagar mindre än mina beräkningar så ska tillbaka på VUL på måndag igen för att kontrollera att det utvecklas som det ska eller om det är ett början på missfall.
Dock är varje besök på toaletten på en påminnelse om att det här kan ju inte vara bra, även om läkaren påstod att det är normalt och att många blöder. Jag störtblöder inte men det är rejält med en slemmig blodblandning vid varje besök som ska torkas bort….en del hamnar såklart på trosskyddet också så måste byta några gånger per dag….ursäkta detaljer.
Men jag är orolig och jag funderar mycket på hur det funkar med blödningen. Antar att det kommer inifrån livmodern för så här mycket blod och slem kan inte bildas i endast vaginan. Men hur är det möjligt att det kommer från livmodern? Ska inte livmodertappen vara stängd när man är gravid? Är det någon som vet?
Tack på förhand!