• Gladskit

Kvarg - inte så himla bra?

Du kanske skulle valt en naturell variant och inte vanilj? De jag känner som äter kvarg till mellis håller sig från alla smaksatta varianterna för de innehåller klart mer socker än vad som är önskvärt.

• Gladskit
    k girl skrev 2013-11-12 12:18:08 följande:
    Jag äter kvarg efter träning, antingen som det är med musli och nötter och bär eller också som en smoothie. Är ute efter det höga proteininnehållet (högre än exempelvis fil eller yoghurt) samtidigt som den har låg fetthalt.  Jag köper alltså den fettsnåla kvargen.

Varför kvarg istället för vaniljsås:

- Kvargen har mer än det dubbla proteininnehållet jämfört med vaniljsåsen. Proteiner behövs för att reparera och bygga muskler, och det är mättande.
    - Om du köper en lättkvarg som du serverar med kokosflingor och nötter får du bättre fetter än en fet mejeriprodukt.
    - Vaniljsåsen innehåller tillsatt socker, dvs tomma kalorier. En kvarg som serveras med honung och bär har bättre näringsinnehåll.   

Går även att smaksätta en naturell kvarg med vaniljpulver (obs inte vaniljsocker!) så blir det jättegott!
  • Gladskit
    Duckan skrev 2013-11-12 12:51:03 följande:
    Om vaniljkvarg var nyttigt skulle jag äta det varje dag, mums! Tyvärr är det ju inte så, som alla redan påtalat.

Gladskit och k girl, var köper ni vaniljpulver? Har funderat på steviasötade vaniljdroppar, men pulver låter bättre. Eller är det samma sak?

Jag har den här varianten:
    http://www.isilia.se/vaniljpulver-bourbon-10g-krav-vsell-p-433-c-237.aspx

Och det finns på mitt vanliga ICA, finns bland bakprodukterna!
    Men det säljs på nätet också. 
  • Gladskit
    Hannah76 skrev 2013-11-12 14:27:08 följande:

Proteinet mätter.

Du kan ju inte köpa en sockrad variant o tro att en är nyttig.. 
Svar på tråden Kvarg - inte så himla bra?