Inlägg från: TrendyFarsa |Visa alla inlägg
  • TrendyFarsa

Okej att barnen använder iPad och mobiler när de är på restaurang?

Wondering skrev 2013-11-11 11:14:40 följande:
    Jag mötte just en stressad mamma på gatan. Hon hade två barn i vagnen, och jag såg hur pojken (3-4 år) satt med en iPad och tittade samtidigt som han hade en nappflaska i munnen och med andra handen höll i ett äpple.

Jag kände hur jag blev upprörd - pojken har ju massa att titta på från vagnen!

Sen så i helgen när jag var och käkade på en Ciao Ciao restaurang såg jag två vänninnor som var och åt med sina barn - barnen var nog 5-9 år gamla. Barnen satt tysta och tittade på varsin ipad med hörlurar hela tiden de var där (ca 2 timmar).

Jag är kluven- ska barnen verkligen inte lära sig att sitta med vid ett bord och delta?

Vad tycker ni?
    INGEN ska mecka med smartphones/plattor på restaurang elle vid något matbord. Det är brist på uppfostran och inget annat.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • TrendyFarsa
    LillGris skrev 2013-11-12 15:40:25 följande:

Såklart är det inte dåligt att ha tråkigt ibland, men bästa stället att öva på tråkigheten kanske inte är på en restaurang eller ett tåg, eller ett flyg där andra människor också störs av en treårings myror-i-brallan-gnäll.
    Nu handlade ju TS om 5-9 åringr och inga treåringar.
  • TrendyFarsa
    LillGris skrev 2013-11-12 16:24:33 följande:

Ännu värre. Det enda som slår en gapig treåring i jobbighetsgrad måste ju vara en gapig sexåring. Hua
    Om man uppfostrar sina barn är det inget problem.
  • TrendyFarsa
    jashrinah skrev 2013-11-12 16:35:08 följande:
    fast en 6 åring bör kunna sitta stilla vid ett bord och äta och konvercera med sina föräldrar. och om ungen blir gapig kanske det är dax att börja uppfostra barnet ...
    Äpple

Jag tror att jag älskar dig. Lite bara. Skäms
  • TrendyFarsa
    puss skrev 2013-11-13 10:13:25 följande:
    det är väl jättebra.
    barn ska inte tråkas ut av princip.  
    Har man tråkiga föräldrar så får man tråkigt som barn.

Enkelt. 
Svar på tråden Okej att barnen använder iPad och mobiler när de är på restaurang?