Inlägg från: Som snö |Visa alla inlägg
  • Som snö

Okej att barnen använder iPad och mobiler när de är på restaurang?

Nej!

På restaurang ska tamigtusan dom rastlösa ungarna springa och störa dom andra gästerna. Det är bättre än att dom roar sig med nån platta eller telefon!

• Som snö
    Jimman skrev 2013-11-11 22:20:19 följande:
    Mina barn har varit med många gånger på restauranger o andra tillställningar men aldrig levt om o skrikit o stört andra , inte heller har dom haft iPad mobil eller annat heller ! En skallra när dom var små kanske men annars inget
    Jaha? Och?
  • Som snö
    Widundret skrev 2013-11-11 22:44:28 följande:
    Det finns för fan ingen pli på dagens barn. Vid tre års ålder ska man inte behandlas som en bebis längre utan man ska kunna sitta still och hålla käft. Annars har man misslyckats som frlälder tycker jag!!
    Barn ska inte grina och gnälla. Att de behover aktivera sig och leka är bara påhitt. När jag var barn fick jag lära mig att sitta tyst vid matbordet. De vuxna ska prata och barnen ska tyst äta sig mätta och uppskatta det man får. Barnen som inte sköter sig ska straffas så de lär sig veta hut
    Ja. Det verkar gjort dig gott. Till en sympatisk, trevlig människa. Öppen för att förstå att folk gör och är olika.

Sa jag trevlig också?
  • Som snö
    Widundret skrev 2013-11-11 22:32:15 följande:

FEL!!
    Man ser hur folk hela tiden sitter med sina jävla plattor och pekskärmar och allt annat fanskap. Deras hjärnor blir till mos och de lär sig inte veta hut! Man måste för fan kunna uppfostra sina barn att sitta tyst i en ynka timme. Blir så less på allt jävla spring i resturanger och allt jävla daltande! Barn ska kunna sitta tysta, trevliga och föra ett samtal med andra människor. Om de inte tycker det är stimulerande får de sluta vara så bortskämda.

Ett jävla daltande är vad det är!

Och när jag var liten. För länge sedan. Då fick jag lära mig att inte svära. Du skulle varit med på den tiden. Då kanske det blivit folk, med ett korrekt ordförråd och kunskap att få fram det du vill utan att vräka ut dig massa dynga som för det du skriver helt omöjligt att ta på allvar.
  • Som snö
    Widundret skrev 2013-11-11 23:00:58 följande:
    Antar att du driver med mig. Jag är less på morsor som skämmer bort sina barn, okej? Det är inte osympatiskt att tycka så
    Och jag är trött på dumma spån. Men det betyder inte att jag på nåt sätt vill förvägra dig rätten att existera.
  • Som snö

Jag sitter ju med mobilen när jag har tråkigt. Varför i hela friden skulle inte ungarna få göra det samma???

Svar på tråden Okej att barnen använder iPad och mobiler när de är på restaurang?