frökenelisabeth skrev 2013-11-14 14:25:39 följande:
Ja, han får OFTA sitt mellanmål i vagnen. Det sammanfaller nämligen tidsmässigt OFTA med att vi är på väg nånstans, t ex hem från dagis. Det betyder inte att han äter OFTARE än andra barn. Eru med?
Jag fattar inte att man inte tänker längre än näsan räcker. Små barn ska äta 5-6 mål om dagen, inklusive mellanmål. Det är liksom inte helt osannolikt att något av dessa mål inträffar när man är på farten någonstans.
Angående tänder och vikt så är min son underviktig och behöver äta ofta. Tänderna borstar vi morgon och kväll. Äpple och bulle (fullkorn, utan socker, med smör) är inte onyttiga mellanmål för barn, för övrigt.
Ni som ägnar er åt att bliga snett på andra ute på stan och kritisera hur andra gör - tycker ni att detta är ett trevligt sätt som ni vill föra vidare till era barn? Även om barnet ni ser i vagnen sitter och äter ett kex eller en fruktpåse så har ni ju ingen aning om barnets matvanor i övrigt, så sluta nu döma folk utifrån egna gissningar.
Det var inte riktigt det du skrev förut. Men utifrån vad du skriver nu så ser inte jag några probelm om du frågar mig.