Inlägg från: Gurkan |Visa alla inlägg
  • Gurkan

Okej att barnen använder iPad och mobiler när de är på restaurang?

Vi ska ut i helgen med släkten och ära på restaurang för att fira bror min som fyller jämt. V kommer ta med ipaden till 3 åringen då vi kan sitta i lugn och to och äta. Jag begär inte av en treåring att sitta still och lugn i 1,5 timme utan annan stimuli än att konversera med vuxna. Han är tre år. Så för allas trevnad får han spela iPad när han ätit klart

• Gurkan
    YokohamaNr2 skrev 2013-11-11 12:33:53 följande:
    Ibland kan de få låna telefonen om det tex tar lång tid att få maten och de blir rastlösa men generellt nej på restaurang. Vi använde det mer när yngsta var lite yngre och inte alls gillade att sitta stilla några längre stunder men numera går det ofta bra med en pysseltidning, ritpapper osv

Har dock en kompis med en ganska gravt autistisk pojke och han har alltid Paddan med sig när de är ute, det tycker jag inte är fel men om man ser de så vet man ju itne att han har en funktionsnedsättning 

Vad är det för skillnad på att distrahera barnets iPad och distrahera barnets ritpapper alternativ serietidning?
  • Gurkan
    jashrinah skrev 2013-11-12 16:26:18 följande:
    :O en 2 åring kan väll inte leka med en i pad ?! det är väll mer för 4år och uppåt ? 

Inte då, det finns appar som vänder sig till små barn med. Det går att rita, pussla, se mönster som att hitta den andra delen av bollen/dockan etc.
  • Gurkan
    Niklas2k skrev 2013-11-13 10:59:57 följande:
    Undrar om jag får spö nu när jag säger att mina barn har lärt sig alla färger och att räkna på engelska genom att titta på Dora utforskaren på TV? "Do do do do do Dooooraaaaa, Dora Dora Dora utforskaren!" *kräks lite*

Här hemma har jag en treåring som lärt sig former (fyrkant, triangel, hexagon osv) och lärt sig räkna riktigt bra genom umizomi (och av oss vuxna men umizomi har klart bidragit).
Svar på tråden Okej att barnen använder iPad och mobiler när de är på restaurang?