jashrinah skrev 2013-11-12 16:34:00 följande:
förlåt jag formulerade mig fel , jag tvivlar inte en sekund på att de kan , menade mera på att det måste väll vara ovanligt att låta så små barn sitta och leka med en i pad ? känns ju lite som att låta 5 åringen bära kristallvasen ...
Alltså jag skulle ju aldrig ge paddan till ungen och låta honom leka fritt. Inte utan rejäl drulleförsäkring :p men sitta brevid mig på en stol och leka lite under övervakning är inga problem :)
Natulcien skrev 2013-11-12 16:30:08 följande:
Tja...jag tycker inte att det är fel att "öva" på att gå på restaurang, faktiskt. Vi går ut och äter utan padda, och väljer istället kortare sittningar och går hem innan sonen blir less, hellre än långsittningar med padda vid bordet.
Jo absolut. Men vi vill i alla fall gå ut nån gång utan att stressa i oss maten och då får paddan hänga med för allas trevnad.
jashrinah skrev 2013-11-12 16:35:08 följande:
fast en 6 åring bör kunna sitta stilla vid ett bord och äta och konvercera med sina föräldrar. och om ungen blir gapig kanske det är dax att börja uppfostra barnet ...
Håller med, men jag har sett mången sexåring som är helt jäkla vild, och jag hade uppskattat om föräldrarna åtminstone gett ungen nåt att pyssla med istället för att kuta runt och störa andra.