• Limalie

Jag vill inte göra IVF!

Jag vill väll inte heller gå igenom IVF, men nu sitter jag här och ska snart ha äggplock. Roligt är det väll inte men vad har man för val när man inte blir gravid naturligt och verkligen VILL ha barn?

• Limalie
    Thotis90 skrev 2013-11-09 20:45:41 följande:
    Vi har försökt i snart 2 år och en remiss till IVF har skickats utan vårt godkännande (har genomgått fertilitetsutredning). Jag vägrar göra IVF! Det kommer inte på frågan.
    Det var väll bara för er att säga till er läkare att ni inte vill göra ivf? Har ni ingen kommunikation.
    Sedan, varför vägrar du? Nån särskild anledning?
  • Limalie
    Thotis90 skrev 2013-11-09 21:00:37 följande:
    Hon sade detta i vårat sista samtal och jag orkade inte krångla då det här, enligt henne, är den enda "hjälpen" hon kan erbjuda. Det är minst 1 års väntetid, så vi kan lika gärna stå i kö (man vet aldrig om man ångrar sig). Om jag fortfarande känner att jag inte vill när det börjar närma sig får vi helt enkelt låta bli. 

Jag säger som i ett annat inlägg här: Om jag inte blir gravid på naturlig väg är det meningen att jag inte skall ha barn. Jag är heller inte villig att utsätta min kropp för allt vad IVF innebär.
    Ok, jag förstår.

Menar du med alla hormoner? Att kanske må dåligt?
  • Limalie

Anonym (nina) : kan faktiskt bara hålla med om hormonerna, jag har mått oförskämt bra nu vid min första ivf, inte känt av sprutorna överhuvudtaget. då var det betydligt värre när jag provade pergotime. Många som säger samma sak.

• Limalie
    Anonym (EA) skrev 2013-11-10 15:26:29 följande:
    Nej,100% bortkastat. Utan barn= inget liv,det enda jag velat i snart 27 år. Vill man ha barn så mycket som jag så gör man ALLT-man ger inte upp. Varför annars göra 16 IVF:er t.e.x? Eller 6 ÄD? Eller åka till Athen på immunilogibehandling? För att man vill ha en mening med sitt liv helt enkelt. De som redan anser att livet har en mening-det är dom som lika gärna kan leva utan barn. För dem är barn bara bonus-inte huvudsyftet med livet. Alternativet förbli utan barn finns inte för oss-vi är beredda gå hur långt som helst!
    Adoption?
Svar på tråden Jag vill inte göra IVF!