Inlägg från: MarieEllinorEmelie |Visa alla inlägg
  • MarieEllinorEmelie

Bebis i säte V.34 - vändningsförsök?

På ul förra veckan såg dom att min lille bebis fortfarande inte vänt sig utan ligger i säte. Igår på mvc låg han precis likadant. Idag är jag i vecka 33+5, alltså vecka 34. Har hört att dom ska lagt sig rätt senast vecka 35 annars görs vändningsförsök.

Undrar om någon är fått göra en vändning och hur det var och känns? På mvc igår hade jag inte min vanliga bm, så hon skulle prata med min vanliga och höra vad som ska hända härnäst. Nästa gång jag ska på mvc är jag redan i vecka 35 liksom. Hoppas nån har erfarenheter av detta så jag kan förbereda mig på vad som kanske kommer hända.  

• Svar på tråden Bebis i säte V.34 - vändningsförsök?
  • MarieEllinorEmelie

Så sent alltså. Vet att andra, tredje osv barnet kan vända sig så sent som vid förlossning. Men att första barnet i regel ska ha vänt på sig vecka 35. Det är kanske olika beroende på vad ens bm anser..?

• MarieEllinorEmelie
    nozpa skrev 2013-11-08 13:17:59 följande:
    I min andra grav upptäcktes det bara några dagar innan bf att bebisen satt i säte. Hon var fixerad med tydligen. Men dom vände henne dagen efter.

Ojdå. Tur att dom kunde vända henne. Trodde inte det gick när dom är fixerade.
  • MarieEllinorEmelie
    nozpa skrev 2013-11-08 13:47:51 följande:

Nej, det trodde inte dom heller. Men hon var ganska liten. Men idag hade jag aldrig gjort om ett vändningsförsök.

Varför inte? Har hört att det ska va ganska jobbigt, men hur går det till och hur känns det egentligen?
Svar på tråden Bebis i säte V.34 - vändningsförsök?